kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش وجوانان عنوان کرد

هیچ کدام از فدراسیون‌های ورزشی مشکل مالی ندارند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش وجوانان گفت: امیدواریم تیم ملی والیبال برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کند.


نصرالله سجادی در مجمع عمومی فدراسیون والیبال که روز گذشته در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رشته والیبال جزو هفت فدراسیون فعال در زمینه‌های استعدادیابی و پرورش ورزشکاران در این رشته است. فدراسیون والیبال در زمینه‌های برگزاری مسابقات باشگاهی، استعدادیابی، پرورش استعدادها، داشتن آکادمی والیبال در رده‌های سنی مختلف در استان‌های کشور در بخش پسران و دختران برنامه‌های خوبی دارد که تمامی این فعالیت‌ها نشان می‌دهد به خوبی والیبال در کشور در حال ارتقا است. خوشبختانه امسال تیم ملی والیبال تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک انجام داده است که امیدواریم بتوانند برای اولین بار سهمیه المپیک را برای این رشته کسب کنند.
معاون وزارت ورزش وجوانان ادامه داد: والیبال تنها رشته‌ای نیست که وزارت ورزش آن را حمایت می‌کند. از لحاظ مالی هیچ کدام از فدراسیون‌های ما مشکل ندارند و وزارت ورزش وجوانان به تمامی فدراسیون ها کمک می‌کند. وی با اشاره به المپیک ریو تصریح کرد: خوشبختانه در سال 94 در رشته‌های ورزشی مختلف 34 سهمیه برای المپیک و 88 سهمیه برای پارالمپیک کسب کرده‌ایم که امیدواریم در رشته والیبال هم امسال سهمیه المپیک داشته باشیم و بتوانیم برای اولین بار به عنوان رشته تیمی والیبال در رقابت‌های المپیک شرکت کنیم.
سجادی اضافه کرد: در 13 رشته مدال‌آور هستیم و در 5 رشته شانس زیادی برای مدال داریم. تیم‌های ما در این 5 رشته خوب فعالیت می‌کنند و آمادگی خوبی دارند. خوشبختانه حضور در مسابقات رسمی و بین‌المللی یک حرکت رو به جلو و خوب برای رشته‌های ورزشی کشور بوده و امیدواریم حضور شایسته‌ای در المپیک داشته باشیم. وی گفت: علاوه بر رقابت‌های المپیک تاکید زیادی بر بحث استعدادیابی در سال 95 با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که فدراسیون ورزشی داشته‌اند، داریم. 33 فدراسیون ملی در دو سال گذشته فعالیت خوبی در بحث استعداد یابی داشتند که والیبال جزو فدراسیون‌های خوب در این زمینه بوده است. این قبیل کارها در کشور ما صبر و حوصله می‌خواهد اما قطعا در آینده به کمک ما خواهند آمد. سجادی عنوان کرد: به 10 رشته ورزشی که در المپیک شانس مدال‌آوری کمی دارند، تلاش‌ می‌کنیم تا این فدراسیون‌ها هم با توجه به بودجه خاصی که به آنها تعلق می‌گیرد فعال شوند و بتوانند جزو رشته‌های مدال‌آور ایران قرار گیرند.