kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
نامزدهای لیست امید مهمان پاستور شدند

ظریف: به دولت تذکر بدهید اما نه مثل مجلس نهم!

نشست هم‌اندیشی منتخبین لیست امید سراسر کشور بعدازظهر دیروز در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری با دعوت روحانی برگزار شد.



روز گذشته منتخبین لیست امید در سراسر کشور در پاستور مهمان رئیس جمهور بودند. مراسم بعداز ظهر آغاز شد و محمد رضا عارف نماینده منتخب مردم تهران دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، عبدالواحد موسوی لاری عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، الیاس حضرتی منتخب مردم تهران، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای حضار سخنرانی کردند و شام را مهمان رئیس جمهور بودند. یکی از اهداف این نشست تشکیل فراکسیون امید عنوان شده است.
ظریف: تذکر بدهید اما نه مثل مجلس نهم!
ظریف در این نشست طی سخنانی تاکید کرد که نباید شرایطی را فراهم کنیم که نتیجه این همه مقاومت و حضور شکوهمند مردم هدر برود. باز شدن درهای کشور صرفا برای واردات کالا نباید باشد سرمایه‌گذاری خارجی باید احساس کند ایران شریکی مطمئن و درازمدت برای اقتصاد است. لذا نیازمند این هستیم که شرایط را خوب شناخته و از آن استفاده کنیم و آب را به آسیاب دین و اسلام نریزیم. ما نباید شعارهای صهیونیست‌ها را تکرار کنیم و از زبان داخل نباید حرف دشمنان تکرار شود.
وی با اشاره به تشکیل مجلس دهم در هفتم خرداد ماه سال جاری عنوان کرد: با این مجلس خوبی که تشکیل شده است امیدواریم در کنار دولت برای حرکت در این راستا همواره تلاش شود آن هم با انتقادات سازنده. ما به کمک شما دل بسته‌ایم و نیاز داریم که در کنار سیاست‌های شما تذکرات هم به سوی ما سرازیر باشد البته نه مثل تذکرات مجلس قبل!
وی در خاتمه عنوان کرد: بگذارید توافق کنیم برجام نه 100 است و نه صفر ،بگذارید برجام یک تلاش عزتمندانه باشد چرا که بیشتر این امکانات را در واقعیت دنیا در برابر کشورها فراهم کرده است. به جای اینکه دعوا کنیم که برجام همه چیز برای ما آفرید یا همه چیز ما را به باد داد یا اینکه برجام صفر است یا 100 به فکر مسائل ملی باشیم؛ به این فکر باشیم که شرایطی برای کشور فراهم کرده است که باید از آن نهایت استفاده را ببریم. هرقدر از این امکان استفاده کنیم و پایه‌های اقتصاد را تقویت کنیم بهتر توانسته‌ایم از این امکانات استفاده کنیم ما باید برجام اقتصاد مقاومتی را هم دنبال کنیم. اگر همین طور مثل چند ماه گذشته که کش‌مکش نمره دادن به برجام وقت تلف شد پیش برویم از فضایی که برجام برای ما فراهم کرده است چیزی باقی نخواهد ماند.
حضرتی: ما برجامیان هستیم
الیاس حضرتی منتخب مردم تهران در مجلس دهم در این نشست اظهار داشت: در انتخابات اخیر حصارهای جناحی را شکستیم و تصمیم گرفتیم نه تنها اصلاح طلبان بلکه از اعتدالیون و اصولگرایان ارزشی و معقول نیز حمایت کنیم و یک پله بالاتر از دسته‌بندی‌های جناحی و به عنوان برجامیان در صحنه انتخابات حاضر شدیم.
حضرتی به ویژگی‌های مجلس کارآمد پرداخت و گفت: مجلس کارآمد مجلسی است که درگیر مسائل حزبی-‌ جناحی نشود و از درگیری‌ها و صف‌بندی‌ها عبور کند بنابراین باید به زودی از مسئله ریاست مجلس عبور کنیم.
حضرتی خاطرنشان کرد: مجموعه آرای ملت و کل کارنامه عارف از خود برای ملت نشان می‌دهد این تکلیف را صورت داده‌اند تا در این مقطع از ایشان و مدیریت ایشان استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از دکتر عارف خواهش کردیم برای بحث مدیریت مجلس طبق خواست ملت که به دنبال تغییر هستند به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان برای ریاست مجلس پای پیش بگذارند و البته این به معنای نفی تلاش‌های آقای لاریجانی نیست.
لیست امید حاصل همکاری دولت و اصلاح طلبان
عارف هم در سخنان خود به تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح کرد: شکل گیری ائتلاف امید بین اصلاح‌طلبان و دولت و سازماندهی و مشارکت فعال سیاسی تجربه ارزشمندی بود که به دنبال وحدت، همکاری، هم فکری و همراهی آنهایی که دل در گرو عقلانیت داشتند ایجاد شد که چرا و چگونه باید به دولت منتخب آنها کمک کرد.
عارف تأکید کرد: ما با تکیه بر هویت سیاسی خود به دنبال تشتت و تفرقه در درون مجلس نیستیم و هدفمان مجلسی کارآمد، تفاهم، وحدت ملی و همراهی با دولت خواهد بود.
به گزارش فارس، وزیر اقتصاد نیز طی سخنانی با تشریح حوزه کاری خود گفت: تا چند ماه دیگر نرخ تورم تک رقمی خواهد شد. گفتنی است در پایان این نشست، برگزار کنندگان هیچ آمار رسمی از تعداد شرکت کنندگان از تریبون رسمی این مراسم اعلام نکردند.