kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
با صدور بیانیه در بیروت

اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت به کار خود پایان داد

نشست فوق العاده اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.



به دعوت اتحادیه جهانی علمای مقاومت، جمعی از علمای امت اسلامی و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در بیروت پایتخت لبنان در نشستی با عنوان «مقاومت آباد گر و تروریسم ویرانگر» گرد آمدند تا رویدادهای پی‌درپی و حوادث دردناک اخیر امت اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دهند، در شرایطی که سازمان همکاری اسلامی و شورای وزیران کشور عرب با اتخاذ تصمیم‌های خطرناک، حزب‌الله را که در راس هرم مقاومت عربی و اسلامی قرار دارد تروریست نامیده‌اند.
حاضران در این نشست، تصمیم سازمان همکاری اسلامی مبنی بر تروریست نامیدن حزب‌الله را محکوم کرده و آن را ظلم و توطئه‌ای علیه مقاومت دانستند که آمال و آرزوهای دشمن صهیونیستی و قدرت‌های استکباری جهان را محقق می‌سازد و هشدار دادند که تنها گذاشتن مقاومت و سهل انگاری در این مسئله گام اول در تحقق این نقشه‌هاست و محدود به حزب‌الله نخواهد ماند بلکه به همه گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز تسری پیدا خواهد کرد، اگر امروز امت سکوت اختیار کند فردا ناتوان‌تر از الان خواهد شد.
این نشست در توصیه و نکاتی حمله به حزب‌الله و تروریستی نامیدن آن را به معنی حمله به همه مقاومت دانست که نباید در برابر آن سکوت شود چرا که حزب‌الله در زمره شریف‌ترین نمونه‌های مقاومت عربی و اسلامی است که توانست بارها رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی سازد.
در توصیه دوم با بیان این که لازم است امت اسلامی از انتفاضه سوم فلسطین حمایت کنند، برخورد منفی حکومت‌های عربی و اسلامی در قبال انتفاضه مردود دانسته و تأکید شد: باید از مقاومت اسلامی عراق متمثل در نیروهای حشد شعبی و حامیان آن حمایت به عمل آید، چرا که گروه‌های تروریستی توطئه کشورهای استکباری و صهیونیسم جهانی است تا از این طریق، امت را به ضعف بکشانند و با مشغول ساختن آنها به خود، مسئله محوری امت یعنی فلسطین و مسجد الاقصی را از اذهان پاک کنند.
همچنین در این نشست، علما با انتقاد از سکوت بین‌المللی در قبال مردم فلسطین و مسجد‌الاقصی و سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی برای بازسازی ویرانی‌های غزه، این سکوت را به منزله مشارکت در تجاوز رژیم صهیونیستی دانستند.
 در توصیه ششم نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت آمده است: باید جلوی افکار افراط گرایانه‌ای که با رویکرد تروریسم همسویی دارد مقابله شود و جلوی انتشار این گونه افکار و فعالیت صاحبان آن گرفته شود تا شاهد وحدت امت و کنار گذاشتن دو دستگی‌ها باشیم.
در پایان، علما و فعالان سیاسی و فرهنگی حاضر در نشست مشورتی، برای امت آرزوی دستیابی به خیر و عدم ناامیدی کردند تا با تلاش مجدانه و صدق و اخلاص، از بیماری‌های موجود و عوامل آن رهایی پیدا کند و خاطرنشان ساختند که خداوند هرگز این امت را به حال خود رها نمی‌کند و همواره به سمت جاده حق و حقیقت رهنمون خواهد شد: کتب الله لاغلبن انا و رسلی ان الله لقوی عزیز.