kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

اخبار کوتاه از فوتبال


عابدینی: تخریب رقیب پس از شکست فرهنگ بدی است
عضو مجمع فدراسیون فوتبال می‌گوید آجورلو از روی عصبانیت درباره شرایط مجمع سخن گفته است. امیر عابدینی پس از مجمع فدراسیون فوتبال اظهارکرد: مجمع در شرایط خوبی برگزار شد. چون من خودم فکر نمی‌کردم که یک نفر از اعضادر دور اول انتخاب شود و پیش‌بینی می‌کردم که انتخابات به دور دوم کشیده شود. فکر می‌کنم انتخابات خیلی صحیح و سالم برگزار شد.او درباره‌ اینکه گفته می‌شود با عزیزی خادم پیش از انتخابات تماس‌هایی گرفته شد، گفت: بهتر است جنجال درست نکنیم عزیزی خادم که اصلا حق رای نداشت. من فکر می‌کنم صحبت‌هایی که آقای آجورلو مطرح کردند در عصبانیت بوده و به زودی اصلاح می‌شود. امروز شاهد یکی از سالم‌ترین انتخاباتی بودیم که انجام شده است.عابدینی درباره صحبت‌های آجورلو هم گفت: فرهنگ ما همین است. وقتی شکست می‌خوریم کاسه کوزه‌ها را بر سر رقبا می‌شکنیم. اعضای مجمع جمعه شب جلسه گذاشتند و با هم مشورت کردند. ما که نمی‌توانیم حق مشورت آنها را بگیریم. در این جلسه نه کفاشیان بوده و نه وزیر ورزش حضور داشته است. یک نفر شهادت بدهد که معاون اول رییس جمهور با اعضای مجمع تماس گرفته است.او در پایان درباره گلایه‌های وزیر ورزش هم گفت: وزیر ورزش گلایه داشتند که فدراسیون قبلی با وزارت تعامل نداشته است. البته ایشان گفتند که تعامل باید تعریف شود.

پاسخ اسدی به احتمال حضور در فدراسیون فوتبال جدید
دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا در فدراسیون آینده هم دبیرکل خواهد بود، گفت: هر کجا که بتوانم به مملکتم کمک کنم، پیش می‌آیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم. علیرضا اسدی پس از اتمام انتخابات فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا در فدراسیون آینده هم سمت دبیرکلی را خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از حقوق رئیس فدراسیون فوتبال این است که دبیرکل را با توجه به علایق خودش انتخاب کند و کسی نمی‌تواند این موضوع را از او سلب کند. هر کجا که منافع ملی حکم کند و بتوانم کمکی انجام دهم کنار نمی‌روم و کمک می‌کنم. دبیر کل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: خدا را شکر انتخابات بدون حاشیه‌ای را برگزار کردیم و همه چیز طبق اساسنامه پیش رفت. تاج بر اساس اساسنامه با دو سوم آرا انتخاب شد و نیاز به تبصره جدیدی نبود.

ناظر AFC: انتخابات در سلامت کامل برگزار شد
وحید کاردانی، ناظر AFC در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال پس از پایان رای‌گیری با ابراز رضایت از برگزاری این انتخابات گفت: چیزی که من مشاهده کردم این بود که انتخابات بسیار شفاف و در فضای دموکراتیک و بدون اینکه تاثیرگذاری از جانب شخص یا ارگانی در اعضای مجمع باشد، برگزار شد. در مجموع انتخابات در سلامت کامل و با رای اعضای مجمع به سرانجام رسید.وی ادامه داد: بنده این وظیفه را ندارم که به ارگان‌ها و یا اشخاص دیگر سر بزنم و ببینم آیا آنها سفارش یا فشاری به اعضای مجمع داشته‌اند که به افراد خاصی رای بدهند یا خیر. بلکه من با کفاشیان و اعضای دیگر مجمع به صورت رندوم صحبت کردم که خوشبختانه همه آن‌ها اذعان داشتند انتخابات در سلامت کامل و بدون اینکه از طرف فرد یا ارگانی تحت فشار باشند در این انتخابات حاضر شدند. آن‌ها تاکید کردند برای رای دادن به شخص خاصی به هیچ وجه تحت فشار نبودند.کاردانی خاطرنشان کرد: در پایان این مجمع در گزارشی که به AFC ارائه خواهم کرد دو نکته را یادآور می‌شوم. اول اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران باید بر اساس اساسنامه AFC و فیفا تدوین شود. دوم اینکه فدراسیون فوتبال در حال حاضر فاقد یک کمیته یا کمیسیون انتخاباتی است تا همانند فیفا برگزاری این گونه انتخابات را بر عهده گیرد.

مظلومی: تاکتیک تیمی تراکتورسازی را می‌شناسیم
پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تراکتورسازی اظهار کرد: حساسیت بازی را همه می‌دانند. هفته قبل هم گفتم که 4 فینال با بازی حذفی داریم اما الان سه فینال دیگر مانده است. امید ما به خدا و هواداران است. امیدوارم فردا به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه را پر کنند. ما با تیم خوبی بازی داریم. تراکتورسازی تیم خوبی است و قلعه‌نویی هم با این تیم خوب نتیجه گرفته است. ما تاکتیک تیمی تراکتور را می‌شناسیم و امیدواریم با تمرین‌هایی که انجام دادیم بتوانیم از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم و نقاط قوت آنها را ببندیم و سه امتیاز را بگیریم.

اعلام اسامی محرومان هفته بیست‌ونهم لیگ برتر
کمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان هفته بیست و نهم لیگ برتر را اعلام کرد. اسامی محرومان در هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است:هرایر مگویان - یعقوب کریمی (استقلال تهران)،علی شجاعی و  مجید جلالی (سایپا)،رضا بهمیی و مهدی اسلامی(استقلال اهواز)، ساسان انصاری(فولاد خوزستان)، محمد روشندل و سعید قائدی فر(سپاهان )خوزه ماچادو فیلیپ(صبای قم)،کریم احمدی ومجتبی سرآسیابی(مدیر تیم) (پدیده مشهد)، مسعود حسن زاده و علی حمام و حسن استکی(مربی) (ذوب‌آهن اصفهان)، بابک حاتمی (پرسپولیس)، عادل باباپور(گسترش فولاد تبریز).همچنین برابر رای کمیته انضباطی استقلال اهواز محروم از حضور تماشاگران است.

چهارمین قهرمانی پیاپی بایرن مونیخ در بوندسلیگا
هفته سی و سوم رقابت‌های بوندسلیگا با برگزاری 9 دیدار به صورت همزمان به پایان رسید که در یکی از حساس ترین بازی‌های این هفته بایرن مونیخ در حالی در خانه اینگول اشتات به میدان رفت که برای قطعی کردن قهرمانی خود به پیروزی در این بازی یا شکست دروتموند در بازی همزمان نیاز داشت.شاگردان پپ گواردیولا که بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا روحیه زیادی نداشتند با تیم اصلی خود در زمین حاضر شدند و توانستند در دقیقه 15 با پنالتی روبرت لواندوفسکی به گل برسند. این بیست و هشتمین گلی بود که این بازیکن لهستانی در این فصل برای بایرن مونیخ به ثمر رساند. همین بازیکن در دقیقه 32 موفق شد گل دوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا خیال بایرنی ها برای قهرمانی راحت شود.در اواخر نیمه نخست مورتیز هارتمن توانست یکی از گل‌های خورده را پاسخ دهد تا این دیدار در نیمه نخست با برتری 2 بر یک بایرن مونیخ به پایان برسد. در نیمه دوم نیز اتفاقی رخ نداد تا این دیدار در نهایت با برتری 2 بر یک بایرنی ها به پایان برسد. به این ترتیب بایرن مونیخ برای بیست و ششمین بار توانست به عنوان قهرمانی در بوندسلیگا دست یابد و همچنان پرافتخارترین تیم تاریخ بوندسلیگا لقب گیرد. از سوی دیگر این چهارمین قهرمانی متوالی بایرن بود. بایرن در آخرین روزهای حضور گواردیولا باید در فینال جام حذفی برابر دورتموند به میدان برود.