kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
در قطعنامه پایانی روز جهانی کارگر اعلام شد

انتقاد کارگران از بی‌توجهی مسئولان به اقتصاد مقاومتی

کارگران کشور در قطعنامه پایانی مراسم روز جهانی کارگر از بی‌توجهی مسئولان به اقتصاد مقاومتی انتقاد کردند.



در این قطعنامه آمده است: در حالی که دغدغه رهبر معظم انقلاب (حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای) و تذکرات همیشگی ایشان در خصوص مسائل مرتبط با کارگران هر ساله به شکل خاص گفته و یادآوری می‌شود ولی متاسفانه مسئولان ذیربط آن طور که شایسته است در راستای نصایح رهبری گام برنمی‌دارند و موضوع اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های مرتبط با آن از جمله استفاده از حداکثر ظرفیت تولید داخل و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی جزء تاکیدات هر ساله و البته امسال ایشان است که برای حفظ اشتغال و استمرار تولید باید مدنظر دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد. بر این اساس ما از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مجلس می‌خواهیم که:
1- اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌هایی که مقام معظم رهبری به خوبی آن را تدوین کرده‌اند را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا برنامه‌های اجرایی خود را عملیاتی کنند.
2- ما از مسئولان اجرایی کشور خواستار جلوگیری از ورود کالاهای خارجی چه از مبادی قانونی وچه از طریق قاچاق بوده و همچنین شدیدترین نوع برخورد با قاچاقچیان سازمان‌یافته هستیم و در این زمینه دولت باید از ورود کالاهایی که زمینه تولید داخلی دارند، جداً جلوگیری کند.
3- ما از دولت می‌خواهیم، وضعیت واحدهای تولیدی که منجر به تعدیل و اخراج کارگران و همچنین تعویق طولانی مدت حقوق آنها شده را ساماندهی کند تا این واحدها هرچه سریعتر به شرایط طبیعی خود برگردند.
4- ما ضمن اعتراض به وضعیت اسفبار بازار کار از مسئولین کشوری می‌خواهیم، قراردادهای موقت کار را با توجه به نوع و ماهیت کار هرچه سریعتر در دستور کار دولت و مجلس قرار دهند تا شرایط بازار کار از بی‌عدالتی و استثمار کارگران خارج شود.