kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

نظامیان صهیونیست در درگیری‌های خونین کرانه باختری و قدس 64 فلسطینی را مجروح کردند

نظامیان صهیونیست‌ به شرکت‌کنندگان در مراسم «همبستگی با انتفاضه قدس» در مناطق مختلف کرانه باختری، قدس و نوازغزه حمله و 64 فلسطینی را زخمی کردند.



انتفاضه قدس در حالی وارد دویست و چهاردهمین روز خود شده که روز گذشته چندین تظاهرات در همبستگی و حمایت از این انتفاضه در شهرهای مختلف کرانه باختری، نوار غزه و قدس برگزار شد و نظامیان صهیونیست به این تظاهرات حمله کردند.
به گزارش قدسنا، صهیونیست‌ها با گاز ‌اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان داشتند که با آنها درگیر شدند. در جریان این درگیری ها 64 فلسطینی زخمی شدند.
نظامیان صهیونیست همچنین 38 فلسطینی را بازداشت و به نقاط نامعلومی انتقال دادند.
از آغاز انتفاضه‌قدس در اول اکتبر (9 مهرماه) تاکنون جوانان فلسطینی به صدها عملیات انفرادی دست‌ زده‌اند که در پی این اقدامات دلیرانه 35 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 350 تن دیگر هم زخمی شده‌اند.
همچنین در این مدت 211 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 16 هزار نفر مجروح شده‌اند.
در همین رابطه گردان های شهید عز‌الدین قسام شاخه نظامی حماس با هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به تداوم محاصره باریکه غزه تاکید کرد که یا باید محاصره غزه لغو شود و یا انفجارهای بیشتر دیگری روی می‌دهد.
خیانت محمود عباس
عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب اما در مقاله‌ای از موضع «منفعلانه» کشورهای مرتجع عربی در مقابله با لابی صهیونیست‌ها در غرب به شدت انتقاد کرد و گفت، محمود عباس 80 درصد سرزمین تاریخی فلسطین را پیشکش اسرائیل کرده است.
این نویسنده افزود: «بیشتر دولت‌های عرب نه‌تنها اسرائيل را دشمن نمی‌دانند بلکه هم‌پیمان اصیل خود به شمار می‌آورند و روزانه گزارش‌هایی از پروازهای هوایی منظم اسرائیل به برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، گشایش علنی و سری سفارتخانه‌ها، هماهنگی‌های امنیتی و مبادلات تجاری روزافزون این کشورها با رژیم صهیونیستی می‌خوانیم.»