ارجاع لایحه افزایش نرخ كرایهها به شورای حل اختلاف
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه افزایش نرخ كرایههای حمل و نقل عمومی سال 95 شهر تهران به شورای حل اختلاف ارجاع شد.
ابوالفضل قناعتی به ایرنا گفت: فرمانداری تهران به مصوبه شورای شهر تهران در خصوص میزان افزایش نرخ كرایه حمل و نقل عمومی سال 95 اعتراض كرده و این مصوبه را تایید نكرده است.
وی افزود: اختلاف شورای شهر و فرمانداری تهران در خصوص این لایحه موجب ارجاع آن از سوی فرمانداری به شورای حل اختلاف شده است.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران سال گذشته لایحه شهرداری در خصوص افزایش 15 درصدی نرخ كرایههای حمل و نقل عمومی را تصویب كردند كه براساس آن نرخ كرایههای حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاكسی 15 درصد در سال 95 افزایش یابد.
این مصوبه كه قرار بود از 15 فروردین ماه جاری در سطح شهر تهران اجرا شود، با اعتراض فرمانداری تهران روبرو شد اما اعضای شورای شهر تهران بهرغم این اعتراض با تاكید مجدد بر افزایش 15 درصدی كرایه اتوبوس، مترو و تاكسی، نرخ افزایش بهای بلیت مترو در سال 95 را به 25 درصد افزایش داده و مصوبه جدید را برای تایید به فرمانداری تهران ارسال كردند.
پیش از این غلامحسین آرام معاون امور عمرانی فرماندار تهران گفته بود مصوبه افزایش كرایه حمل و نقل عمومی تهران درصورت مغایرت با سیاستهای دولت، رد و به هیئت حل اختلاف ارجاع میشود اما مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واكنش به اعترض فرمانداری نسبت به مصوبه شورا گفت: مصوبه افزایش كرایههای حمل و نقل عمومی پایتخت نیازی به ارجاع به هیئت حل اختلاف ندارد.