kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
در دیدار شماری از محققان فرانسوی مطرح شد

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از رفتار دوگانه غرب در مواجهه با داعش

استاد درس خارج حوزه گفت: نا امنی که گروه‌های تکفیری به اروپا و آمریکا صادر کرده‌اند روز به روز بیشتر خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از محققان فرانسه با بیان اینکه اسلام دین محبت و دوستی است، بیان داشت: خداوند در قرآن ویژگی‌های ارتباط بین مسلمانان و غیرمسلمانان را معنا کرده است.
وی ادامه داد: محمد ابن عبدالوهاب بیش از 200سال قبل مکتب جدیدی ایجاد کرد که اساس آن خشونت بوده و برخی دولت‌های غیراسلامی که فکر می‌کردند با استفاده از این مکتب می‌توانند در بین مسلمانان اختلاف افکنی کنند، از این مکتب استقبال کردند.
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه وهابی‌ها از تعالیم اسلام بیگانه هستند و دین مبین اسلام این گروه را نفی کرده است، تصریح کرد: امروز ما شاهد این هستیم که این گروه جهان را ناامن کرده است و برخی دولت‌های غیراسلامی که گمان می‌کردند با استفاده از این گروه ناامنی را فقط در کشورهای اسلامی محدود خواهند کرد مشاهده کردند که ناامنی به اروپا و آمریکا نیز صادر شده و در آینده نیز بیشتر صادر خواهد شد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به پیوستن برخی اتباع کشورهای اروپایی و آمریکایی به داعش، بیان کرد: آیا مسؤولان اروپایی می‌دانند که وقتی این افراد به کشورهای خود بازگردند چه اتفاقی خواهد افتاد.
این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری کنفرانس خطر جریان‌های تکفیری در ایران و شهر مقدس قم اظهار کرد: اعتقاد ما این است که اساتید و دانشمندان اروپایی نقش بسزایی در روشنگری جوانان اروپایی ایفا خواهند کرد و اگر عزمی جدی در دنیا ایجاد نشود، مشکلات این گروه برطرف نخواهد شد.
وی با بیان اینکه ما هیچگاه جریان تکفیری را از مسلمانان نمی‌دانیم، تصریح کرد: ما متاسفیم که بواسطه رفتار کسانی که مسلمان نیستند، اسلام ستیزی در اروپا تشدید یافته است، متاسفانه برخی سیاستمداران غربی این گروه را در مسیر منافع خود می‌دانند و با حمایت از این گروه منافع کشورشان را فراموش کرده‌اند.
استاد درس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تصویری که از ایران و انقلاب اسلامی در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود با واقعیت تفاوت دارد، افزود: ما یک ایرانی داریم که شما به صورت شفاف آنچه در آن اتفاق می‌افتد را می‌بینید و یک ایرانی هم در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود و شما نقش بسزایی در خنثی کردن موج ایران هراسی که راه افتاده است می‌توانید داشته باشید.