kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
رئیس جبهه تدبیر و توسعه:

رقابت عارف و لاریجانی را به مصلحت نمی‌دانیم

رئیس جبهه تدبیر و توسعه ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی باید یک نفر از میان عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس نامزد شوند و ما رقابت بین این دو نفر را به مصلحت نمی‌دانیم.


به گزارش فارس، احمد شریف رئیس جبهه تدبیر و توسعه با اعلام این خبر که لیست این جبهه برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی شده است، اظهار داشت: برخی افراد لیست ما با ائتلاف امید مشترک است و در برخی حوزه‌های انتخابیه نیز که اصلاح‌طلبان سکوت کردند، کاندیدا معرفی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه 44 نفر از کاندیداهای مورد حمایت جبهه تدبیر و توسعه به دور دوم انتخابات راه یافتند، گفت: ما از کاندیدای مورد حمایت خود همه حمایت‌های لازم را صورت خواهیم داد.
رئیس جبهه تدبیر و توسعه با اعلام این خبر که در ایام عید با علی لاریجانی دیدار داشته‌ایم، گفت: در این دیدار دغدغه‌ها مطرح شد.
شریف با بیان اینکه احتمال دارد که با محمدرضا عارف نیز جلسه‌ای برگزار کنیم، گفت: هم عارف و هم لاریجانی در دهمین دوره انتخابات مجلس در لیست ما حضور داشتند بنابراین برای ریاست مجلس آتی باید منتظر ترکیب مجلس پس از انتخابات دور دوم بود.
وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با توجه به شرایط فعلی باید یکی از دو بزرگواران برای ریاست مجلس کاندیدا شوند و ما رقابت بین آقایان عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس را به مصلحت نمی‌دانیم.
حزب اعتدال و توسعه در 10حوزه انتخابیه
 نامزد مستقل از اصلاح‌طلبان معرفی کرد
روابط عمومی حزب اعتدال و توسعه توضیح داده که در معدودی از حوزه‌ها که ائتلاف امید درباره کاندیدای مورد حمایت به جمع‌بندی مشترک نرسیده‌اند هر یک از ارکان ائتلاف به تشخیص خود و مستقلا عمل کردند.
به گزارش فارس، بر طبق این شواهد حزب اعتدال و توسعه به سمت افرادی گرایش دارد که به علی لاریجانی نزدیک‌تر هستند. چندی پیش نیز سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفته بود که عقل می‌گوید لاریجانی رئیس شود اما دل می‌گوید عارف.
این در حالی است که اصلاح‌طلبان اعلام کردند که لیست موسوم به لیست امید هنوز نهایی نشده است و قرار است یکشنبه هفته آینده منتشر شود بنابراین با توجه به این مسئله ممکن است کاندیدای اختصاصی حزب اعتدال توسعه در برخی از حوزه‌های انتخابیه افزایش یابد.