kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
آیت‌الله مصباح یزدی:

اعتماد به دشمن خلاف تربیت دینی است

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی تاکید کرد: رمز پیروزی ما ایمان است و نباید به تجهیزات خود اتکا کنیم چه رسد اعتماد به دشمنان؛ آن هم دشمنی که به خون ما تشنه است و می‌خواهد سر در بدن ما نباشد.


 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با دانش‌آموزان کانون فرهنگی راه انقلاب اسلامشهر با اشاره به مبارزات امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: هنگامی که امام خمینی(ره) نهضت خود را آغاز کرد عده‌ای بیان می‌کردند با چه قدرتی در برابر نیروهای شاهنشاهی ایستادگی خواهید کرد.
وی با اشاره به این که قرآن کریم با بیان حوادث تاریخی انگیزه برای دیگران ایجاد می‌کند، اظهارداشت: روانشناسان بیان الگو را یکی از شیوه‌های تربیت می‌دانند همان‌گونه که امام خمینی(ره) یک الگو است؛ بنی‌اسرائیل بزرگترین قومی است که در قرآن به آن اشاره شده و آیات فراوانی به آن قوم اختصاص داده شده است.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ادامه داد: گمان نکنید پیروزی در گروی تعداد نفرات و تجهیزات است بلکه پیروزی پیش از هر چیزی در گروی ایمان و امداد الهی است و این مطلب به گونه‌های مختلف در نهج‌البلاغه بیان شده است؛ امام علی(ع) در پاسخ به شخصی که در زمینه تعداد نیروها سخن گفته است بیان می‌کند هر زمانی که به پیروزی رسیده‌ایم به دلیل امداد الهی بوده است نه تعداد نیروها.
رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: مسلمانان باید این درس را تا روز قیامت به خود حلقه آویز کنند؛ ما نباید به تجهیزات خود اتکا کنیم چه رسد اعتماد به دشمنان؛ آن هم دشمنی که به خون ما تشنه است و می‌خواهد سر در بدن ما نباشد اما ما امیدوار هستیم که او به ما کمک کند در حالی که خلاف تربیت دینی است.
به گزارش رسا عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: بنابر این جریان بدر یک داستان نیست و امروز اگر ما بدری باشیم خداوند همان خدا است و ما را یاری خواهد کرد؛ گرچه اکنون امام زمان(عج) غایب است اما جانشین او حاضر است و چنانچه خود امام زمان(عج) بیان کرده است فقیه جامع‌الشرایط حجت است و اگر او را یاری کنیم خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.