kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
واشنگتن‌پست:

تحقیقات از تفنگداران بازداشت‌شده در ایران وارد مرحله تازه‌ای شد

نیروی دریایی آمریکا، تحقیقات درباره ۱۰ تفنگدار بازداشت‌شده این کشور در آب‌های جزیره فارسی در دی‌ماه سال گذشته را به فرماندهان ارشد این نهاد آمریکایی تحویل داده است.


نتایج تحقیقات نیروی دریایی آمریکا درباره نحوه بازداشت 10 تفنگدار این کشور در آب‌های جزیره فارسی، وارد مرحله تازه‌ای شده است.
واشنگتن‌پست روز پنجشنبه خبر داده این گزارش تحویل فرماندهای ارشد نیروی دریایی آمریکا شده است تا ارتش آمریکا گامی دیگر به افشای جزئیات دیگر این حادثه نزدیک شود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد 23 دی‌ماه، ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیرمجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند، بازداشت کرد.
سپاه ساعاتی بعد در همان روز در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرقانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس اعلام کرد آنها در آب‌های بین‌المللی آزاد شده‌اند.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین، پس از این حادثه تحقیقاتی را درباره آن آغاز کرد.
«کوین استفانز»، یکی از سخنگوهای ناوگان نیروی دریایی بحرین روز پنجشنبه گفت «کوین دوگان»، از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا نتایج تحقیقات مربوط به بازداشت‌ ملوان‌های آمریکایی را بررسی کرده و آنها را برای «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا ارسال کرده است.
سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از اظهارنظر اضافی در این باره خودداری کرده و گفته مقامات پنتاگون درباره این موضوع تا زمان نهایی شدن تحقیقات اظهارنظر نخواهند کرد.
به گزارش فارس، واشنگتن‌پست نوشته هنوز مشخص نیست که آیا علیه نظامیان بازداشت‌شده آمریکایی با اتهامات کیفری یا توبیخ هم مواجه خواهند شد یا خیر.