kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

اخبار کوتاه


بیانیه وزارت دفاع به مناسبت
سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه‌ای را صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: اندیشه‌های دفاعی و کارنامه درخشان و الهام‌بخش شهید صیاد شیرازی، ولایی و انقلابی ‌رهگشای نیروهای مسلح و مدافع انقلاب و کشور ‌است.

«اقتصاد» را هم مانند «سیاست» باید اسلامی کنیم
به گزارش فارس محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای شورای مرکزی نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی اظهار داشت: انقلاب به ایستگاه اقتصاد رسیده و امیدواریم از این ایستگاه به‌خوبی عبور کنیم. بسیاری از انقلاب‌ها نتوانسته‌اند از این ایستگاه عبور کنند. عبور از این ایستگاه برای انقلاب اسلامی شدنی و مقدور است.
وی خاطر نشان کرد : ما باید اقتصاد را هم به‌مانند سیاست اسلامی کنیم. همه شئون زندگی، صنعت، معماری، کشاورزی را باید مانند سیاست و امنیت و دفاع مردمی و اسلامی شود. از بعد دیگر، حکومت‌داری هزینه دارد و دفاع از کشور نیازمند اقتصاد قوی است. معیشت مردم به اقتصاد قوی است. نمی‌توان بدون بهره‌برداری صحیح از منابع و اقتصاد، زندگی مردم و فرهنگ را متحول کرد و پیشرفت داد.

بازدید 750 هزار نفر از مناطق عملیاتی در ایام نوروز
به گزارش فارس سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت : از ابتدای اسفند 94 تا 16 فروردین امسال 750 هزار نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند که در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه پارسال 5/5 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دیدن کردند، خاطر نشان کرد : نزدیک به 80 درصد بازدید کنندگان جوانان 15 تا 30 سال هستند که 50 درصد آنان نخستین بار به این سفر می آیند.

مذاکرات  تهران - مسکو برای ساخت کانال میان خزر و خلیج فارس
به گزارش ایسنا مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو در در دیدار با دانشجویان دانشگاه سن‌پترزبورگ ابراز داشت : ضمن تاکید بر این که هرگونه کانال آبی میان خزر و خلیج فارس باید از ایران بگذرد به خبرگزاری تاس گفت: بله دو طرف در این باره در حال مذاکره هستند.
گفتنی است خط شمال به جنوب در صورت ساخته شدن قرار است به طور قابل توجهی زمان انتقال کالا از هند به آسیای میانه و روسیه را کاهش دهد. هم اکنون زمان رسیدن کالا از هند به مسکو حدود چهل روز است که در صورت ساخت راه شمال به جنوب این زمان به 14 روز کاهش خواهد یافت.

تایید طرح سنجش و پذیرش دانشجو دردوره‌های تحصیلات تكمیلی
به گزارش ایرنا،اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان روز پنجشنبه اعلام كرد:طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تكمیلی در دانشگاه‌ها و مراكز آموزشی عالی كشور كه با اصلاحاتی در جلسه مورخ هجدهم اسفندماه یكهزار و سیصد و نود و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 18 فروردین ماه 95 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.