kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
در گرامیداشت چهلمین روز درگذشت هنرمند انقلابی عنوان شد

طهارت روح باعث جاودانی شدن هنر فرج الله سلحشور شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم چهلمین روز درگذشت فرج الله سلحشور کارگردان انقلابی تلویزیون و سینمای ایران با حضور جمعی از علاقه‌مندان و شخصیت‌های کشوری و لشگری، روز پنجشنبه در امامزاده باغ‌فیض تهران برگزار شد.


مراسم اربعین مرحوم سلحشور نیز همچون مراسم تشییع پیکر این هنرمند متعهد، با حضور گسترده مردم همراه شد.
در این مراسم چهره‌هایی نظیر سرلشگر جعفری (فرمانده سپاه)، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، ساجدی نیا (فرمانده نیروی انتظامی تهران)، علی اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی ایران)، محمدحسینی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی)،جمال شورجه، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، حجت‌الاسلام زم، صابر خراسانی، جعفر دهقان، سردار حسینی (فرمانده راهور تهران) و ... حضور داشتند.
آیت الله قرهی، استاد حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران مراسم چهلمین روز درگذشت فرج الله سلحشور گفت: این مرد ولایتی مرحوم حاج فرج‌الله سلحشور، انصافا از سابقون و السابقون بودند که عمر ایشان توام با کیفیت بوده نه کمیت. یک نمونه آن همان سریال «یوسف پیامبر (ع)» است که هرچه انسان می‌بیند کهنه نمی‌شود.
وی افزود: ایشان به فرمایشات امام خمینی‌(ره) که فرموده بودند با سینما مخالف نیستم اما با فحشا مخالفم معتقد بود و این را نیز عملیاتی کرد. وی به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده بودند هر چیز در قالب هنر ماندگار است، اعتقاد داشت که فرمایش ایشان باید اطاعت شود. ادب، اخلاق و اعتقاد به فرمان بزرگان، امامین بزرگان و امام مسلمین در سلحشور وجود داشت و معتقد بود که نباید بر زمین بماند و او را به این مقام ولایی رساند.
آیت الله قرهی ادامه داد: جاودانه شدن یوسف پیامبر (ع) به دلیل اصرار سلحشور بر طهارت بوده است و این مرد ولایی اعتقاد داشت که هنر و لفظ هنر باید باقی بماند و هرجا که وارد شده به جای خود بازگردد و مرحوم سلحشور هنر را زنده کرد، همان کاری که شهید آوینی انجام داد همان هنر اسلامی و انسانی. به هنر حیات دادند و آن را زنده و حفظ کردند چه در نقش نویسنده، بازیگر و کارگردانی‌اش.
در بخشی از این مراسم نریمان پناهی و صابر خراسانی به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) پرداختند.
گفتنی است، فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال‌های «ایوب پیامبر»، «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر (ع)» هشتم اسفند سال 94 و به دلیل عارضه ریوی‌ دارفانی را وداع گفته بود.