kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
امام جمعه قم:

مذاکره با آمریکا هیچ نفعی برای ملت نخواهد داشت

امام‌جمعه قم با بیان اینکه مذاکره با آمریکا پیش از دولت یازدهم هم وجود داشته است گفت:‌ منعی برای مذاکره نیست اما مذاکره با دشمنان قسم‌خورده نفعی برای ملت نخواهد داشت.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد افزود: در مسئله برجام نیز بدعهدی آمریکا غیر قابل کتمان است و تا امروز اتفاق جدی برای رفع تحریم‌ها صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: تحریم‌ها رفع نشده و قراردادهای سفرها نیز همچنان روی کاغذ مانده است. اگرچه از تلاش مسئولان تقدیر می‌کنیم اما اعتماد نابجا به دشمن موجب آسیب رساندن و متضرر شدن مردم خواهد شد.
متولی آستان مقدسه کریمه اهل بیت(س) با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از اقدام و طرح‌های مسئولین در جهت رفع مشکلات کشور تصریح کرد: مسئولان با داشتن حمایت رهبری و مردم نیازی به توجه به بیگانگان ندارند و قادرند با داشته‌های خودمان یک زندگی راحت و سعادتمندانه برای مردم رقم بزنند.
خطیب جمعه قم با اشاره به تهدیدهای کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا فارغ از جناح و حزب‌هایشان علیه برجام و جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها در ضدیت با اسلام و ایران هیچ اختلافی ندارند لذا ما نیز نباید در خصم بودن آنها تردید کنیم. وی به مقاومت 8 ساله ملت در برابر تهاجم رژیم بعثی عراق به نمایندگی از جبهه استکبار اظهار داشت: آن مقاومت مظلومانه و در غربت عنایت‌ها و تفضلات الهی را در پی داشت و امروز اثری از صدام و قدرت پوشالی آمریکا نیست.
سعیدی با اشاره به اظهارات بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا که گفته بود جنگ و ناامنی را به وسط ایران خواهیم کشاند، گفت: امروز ایران امن‌ترین کشور جهان، آنهم در وسط ناامن‌ترین منطقه دنیا است.
وی راهکار برطرف  کردن مشکلات را مقاومت عنوان کرد و افزود: با وجود مقاومت و ایستادگی و تکیه بر توانایی‌های داخل، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
امام جمعه قم در آغاز خطبه‌ها ضمن تقدیر از نهادها و دستگاه‌هایی که در ایمن‌سازی و آماده‌سازی مصلای قدس قم سهیم بوده‌اند، گفت: این مصلا در مکانی با رعایت کامل مسائل شرعی بنا شده است.
بازگشایی مصلای نماز جمعه قم
آئین بازگشایی مصلای نماز جمعه قم پس از 9 سال با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، همچنین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در محل مصلای قدس برگزار شد.
در حاشیه این مراسم رئیس شورای ائمه جمعه استان قم درباره علت عدم برگزاری نماز جمعه در مصلای قدس گفت: در این مصلا 19 سال نمازجمعه اقامه می‌شد اما پس از زلزله بم تصمیم به مقاوم‌سازی مصلای قدس گرفته شد. وی افزود: اکنون مصلای نماز جمعه قم در برابر زلزله‌ای به قدرت 9/5 ریشتر مقاوم‌سازی شده و دیروز پس از 9 سال در آن نمازجمعه اقامه شد و رسما مورد بازگشایی قرار گرفت.