kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

تناقض در اظهارات مدیران وزارت ارشاد(اخبار ادبی و هنری)

مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارات متناقضی را درباره موضوع واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی بیان کردند!


پس از واکنش‌های اعتراضی جامعه هنری به احتمال انتقال مدیریت موزه هنرهای معاصر ایران به بنیاد رودکی، مدیران وزارت ارشاد عکس‌العمل نشان دادند و اعلام کردند که این موضوع صحت ندارد.
اما نکته قابل تأمل درباره این موضوع، اختلاف اظهار نظر دو مدیر وزارت ارشاد است. به طوری که مجید ملانوروزی مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید خبر مقدمات واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد خصوصی رودکی، اظهار داشت: از اواخر اسفند سال گذشته این بحث مطرح شد؛ من به عنوان یک هنرمند در مدیریت کنونی موزه هنرهای معاصر مشکلی نمی‌بینم و حتی فکر می‌کنم این نوع از مدیریت به نفع فضای تجسمی و هنر است.
اما معاونت هنری وزارت ارشاد، خبری کاملا متضاد با آنچه مدیر دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرده بود را منتشر کرد. بعد از اعتراض‌های گسترده به مسئله واگذاری موزه هنرهای معاصر، متنی توسط معاونت هنری ارشاد منتشر شد که این واگذاری را تکذیب می‌کند و آن را شایعه می‌داند. در این متن آمده است: اصولا هرگونه تغییرات در بدنه وزارتخانه‌ها مستلزم تأیید دولت و در برخی موارد تصویب مجلس شورای اسلامی است. بنابراین شایعه مندرج در برخی شبکه‌های مجازی که در این خصوص منتشر شده صحت نداشته و تکذیب می‌شود.
روزنامه کیهان در روز پنج‌شنبه خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر را منتشر کرد.