kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
به یاد شهید «حمید حمزی»

تنها راه سعادت انسان ايمان به خداست(حدیث دشت عشق)



شهید «حمید حمزی» در15/11/1350 در تهران به دنیا آمد. او با اینکه سن کمی داشت اما از عقل، ایمان، تقوی و شجاعت بالایی برخوردار بود. سال اول نظری بود که به ندای رهبرش لبیک گفت و راهی جبهه‌های نبرد شد. در آن روزها او بیش از 15 سال  نداشت و برای اینکه او را به جبهه اعزام کنند تاریخ تولدش را بزرگ کرده بود. به هر شکلی بود روانه جبهه‌های حق علیه باطل شد و در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد و هر موقع به مرخصی می‌آمد دوباره مشغول خواندن درس می‌شد. بعد از امتحانات به پادگان می‌رفت تا آموزش‌های لازم را جهت امدادگری ببیند که به علت نیامدن دانشجویان آنها را به دسته زرهی فرستادند. بعد از دیدن آموزش‌های لازم، برای مدت 3 ماه راهی جبهه شد و بعد از اتمام 3 ماه به خانه آمد و بعد از چند ماهی دوباره به جبهه رفت. سرانجام در تاریخ 26/3/67 در منطقه مائوت عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمد. فرازی از وصیت‌نامه شهید: چيزى پر ارزش‌تر و گرانبهاتر و سعادتى بهتر از شهادت در راه خدا نيست.
اى جوانان عزيز! به جبهه روى آوريد، كه جبهه‌ها انتظار شما را مى‌كشند. بدانيد اى امت قهرمان كه تنها راه سعادت انسان، ايمان به خدا، جهاد در راه خدا و شهادت در راه اوست.
پدر و مادر گرامي‌ام! اگر شهادت نصيب من بى‌لياقت شد، خدا را هزاران مرتبه شكر گوييد كه شهادت بالاترين ارزش‌هاست و بدانيد امانتى را كه خدا به شما داده بود پس گرفت.
خواهرم حجابت را حفظ كن و نمازت را به موقع بخوان. برادرم حلالم كن و از دست من راضى باش و نماز شب را فراموش مكن.