kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

خواندنی از ورزش ایران


* تیم فوتسال دانش‌آموزی ایران با شکست 3 بر صفر برابر اسلواکی توانست به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان صعود کند و در این مرحله به مصاف کرواسی A می‌رود. تیم‌های هلند، کرواسی، برزیل و ایران چهار تیم مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتسال دانش‌آموزی جهان هستند.تیم ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها هم با چهار پیروزی برابر تیم‌های فرانسه، بلژیک، کرواسی ب و کوزوو و یک شکست برابر قبرس به عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی رسیده بود.
* یکی از بازیکنان نونهال باشگاه بسکتبال مهرام به دلیل سکته مغزی درگذشت. در روزهای نخستین سال، علیرضا بصیری بازیکن تیم نونهالان مهرام زیتون به دلیل سکته مغزی به کما رفت که عصر روز  پنجشنبه دارفانی را وداع گفت. این بازیکن نونهال نزدیک به 15 روز در کما بود و سپس درگذشت.پیش از این نیز یکی از بازیکنان جوان این باشگاه هم به دلیل سکته قلبی درگذشته بود.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان  این ضایعه را به خانواده وی و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.
* حدود یک هفته پیش مسئولان برگزاری ماراتن سوئد به طور رسمی از محمد جعفر مرادی دونده ماراتن ایران که سهمیه المپیک را کسب کرده دعوت کردند تا در این رقابت‌ها حاضر باشد. اما به دلیل اینکه تمرکز اصلی مرادی روی بازی‌های المپیک است او از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داد. یک دونده ماراتن نمی‌تواند در سال بیش از دو مسابقه رسمی شرکت کند چرا که از نظر توان بدنی امکان‌پذیر نیست بنابراین این دونده ماراتن ایران برای جلوگیری از اینکه حضور در این رقابت‌ها تاثیر منفی روی نتیجه‌اش در المپیک داشته باشد در سوئد شرکت نمی‌کند.
* اردوی مشترک تیم‌های ملی کشتی آزاد جوانان و بزرگسالان از دیروز آغاز شد.  این اردو که تا 27 فروردین ماه در خانه کشتی شماره یک ادامه خواهد داشت زیر نظر رسول خادم پیگیری می‌شود.
*احسان حدادی که پیش از این قرار بود 18 فروردین به اردوی روسیه برود، با تغییر برنامه امروز به این کشور اعزام می‌شود. حدادی همراه با ساخاروف ماساژور خود به روسیه می‌رود. کیم بوخونسف مربی او نیز در حال حاضر در این کشور به سر می‌برد. بعد از بازگشت از این اردو او در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت می‌کند و بعد از آن در اولین مرحله لیگ الماس در دوحه حضور می‌یابد. آلمان و کالیفرنیای آمریکا مقصد بعدی اردوهای حدادی برای کسب آمادگی بیشتر جهت حضور در المپیک است.