kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
رئیس مجلس در دیدار با مراجع تقلید اعلام کرد

بررسی دوباره نظام بانکی در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مراجع تقلید در قم از بررسی دوباره نظام بانکی در مجلس خبر داد.


علی لاریجانی در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: کمیته‌ای در مجلس مأمور بررسی دوباره نظام بانکی شده و طرحی در این باره در مجلس آماده شده است تا بتواند مشکل ربوی بودن نظام بانکی را حل کند.
وی همچنین در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از بررسی بودجه سال 95 از فردا در مجلس خبر داد و گفت: تلاش شده تا اعتبارات بخش فرهنگی و دینی تقویت شده و همچنین از بخش‌های بهداشت و درمان، تولید و رونق صادرات و صادرکنندگان حمایت شود.
لاریجانی افزود: برای تقویت بنیه دفاعی کشور نیز بودجه نسبتاً قابل توجهی اختصاص داده شده است. وی گفت: در برنامه ششم توسعه مواد تکراری جدا شده و امیدوارم تا پایان این دوره مجلس مشکلات برنامه ششم توسعه کشور برطرف شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مسائل مربوط به سوریه پیشرفت‌های خوبی به وجود آمده و تروریست‌ها تا حدی کنار زده شدند و در منطقه حلب نیز پیشروی‌های خوبی از سوی ارتش سوریه انجام شده است.
وی با اشاره به نقش مهم روسیه در مذاکرات صلح سوریه برای حل بحران‌های موجود در این کشور، گفت: تصوری که من دارم مباحث سیاسی برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای در کشورهای سوریه، بحرین و یمن جدی‌تر خواهد شد، لذا باید از  یک دیپلماسی قوی برخوردار باشیم تا مشکلات منطقه حل شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون فروش نفت از پیشرفت خوبی برخوردار شده و به یک میلیون و 700 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.
لاریجانی با اشاره به فروش 600 هزار میلیون بشکه میعانات گازی در روز، خاطرنشان کرد: درحال حاضر در مجموع دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت و میعانات گازی به فروش می‌رسد و باتوجه به برطرف شدن مشکلاتی که در چاه‌های نفت وجود دارد، وضعیت فروش نفت کشور در چند ماه آینده بهتر نیز خواهد شد. وی همچنین با تأکید بر ایجاد فضای امیدوارکننده برای سرمایه‌گذاران در کشور، اذعان داشت: هنوز فضای رکود اقتصادی بر کشور حاکم است و این فضا باید به فضای پایدار و باثباتی تبدیل شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تأکید بر جدیت در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور ایفا می‌کند و ایجاد امیدواری در سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ضروری است. لاریجانی گفت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و بخش‌های اقتصادی نیز باید حمایت خود را در این‌باره داشته باشند. رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به قم با آیات وحید خراسانی، موسوی اردبیلی، سبحانی و نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد و مراجع تقلید نیز توصیه‌های لازم را به لاریجانی ارائه دادند.