kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

پیش‌بینی 500 میلیارد ریال اعتبار برای پیش‌دبستانی‌ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: 500 میلیاردریال اعتبار امسال برای نخستین بار در ردیف بودجه سال 95 برای پیش‌دبستانی‌ها پیش‌بینی شد.


به گزارش ایرنا؛ علی‌اصغر فانی در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته سال‌های گذشته مهمترین دلیل افت تحصیلی دوره ابتدایی، 2 زبانه بودن کودکان برخی مناطق کشور مشخص شد.
وی با بیان اینکه 2 زبانه بودن، افت تحصیلی دانش‌آموزان به ویژه پایه اول ابتدایی را به دنبال دارد، افزود: وزارت آموزش و پرورش با هدف حل این مشکل امسال برای نخستین بار اعتباری را در این زمینه پیش‌بینی کرد که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم پیش‌دبستانی‌ها را در این مناطق گسترش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش مشکل اساسی سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: این وزارتخانه در کنار سایر اقدامات سال گذشته هزار و 9 ردیف استخدامی را برای این استان در نظر گرفت که این اقدام در کل کشور بی‌نظیر بود.
فانی ادامه داد: مهمترین سیاست این وزارتخانه برای جذب نیرو پذیرش نیرو از افراد بومی است تا بتواند ماندگاری نیروی انسانی را در مناطق افزایش دهد.
وی افزود: در دو سال اخیر71 هزار بازمانده از تحصیل شناسایی و بر سر کلاس‌های درس آورده شدند که این اقدام جمهوری اسلامی ایران با مطرح شدن در مجامع جهانی، مورد تحسین بسیار قرار گرفت.
فانی با تاکید بر حذف مدارس خشتی و گلی در سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری به میزان اعتبارات استانی در نظر گرفته در این زمینه این وزارتخانه آمادگی دارد ردیف ملی تخصیص دهد.
وی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان‌غربی در شاخص‌های آموزش و پرورش جزو محروم‌ترین مناطق کشور شناخته شدند.
وزیر آموزش و پرورش به منظور تجلیل از مقام معلم فداکار سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد و بر مزار حمیدرضا گنگوزهی حاضر و ادای احترام کرد. معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو شهرستان خاش 15 فروردین امسال با نثار جان خود 3 دانش‌آموز مدرسه را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد.