kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
مدیر کل تعزیرات تهران:

قیمت‌های درج شده روی کالاها غیرواقعی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: قیمت‌هایی که کارخانه‌ها روی اجناس خود درج می‌کنند، غیرواقعی و بالاست.

 

محمد محمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: اگر یک فروشگاه کالای خود را با 50 درصد تخفیف هم عرضه کند باز هم سود می‌برد! امسال در نظر داریم درباره نحوه درج قیمت روی برخی اجناس ورود کنیم.
وی افزود: برای مثال یک دستمال کاغذی که می‌تواند به قیمت یک هزار و 200 تومان به دست مصرف‌کننده برسد حدود سه هزار تومان روی آن قیمت درج می‌شود که این قیمت واقعی نیست.
محمدی به نمونه‌ای دیگر از این اجحاف در رابطه با گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: برای مثال گوشت میش (گوسفند ماده) و بز حدود 10 هزار تومان به ازای هر کیلو ارزان‌تر از گوشت گوسفند است اما در هیچ جایی نمی‌بینیم که گوشت میش را واقعاً به عنوان گوشت میش عرضه کنند و در فروشگاه‌ها تفکیکی میان گوشت میش و گوسفند نیست و هر گوشتی به عنوان گوشت گوسفند فروخته می‌شود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: در این بخش باید کشتارگاه‌ها قیمت گوشت میش را پایین بیاورند تا مردم مجبور نباشند بهای گوشت گوسفند را بپردازند اما گوشت میش دریافت کنند. وی در ادامه از عملکرد هیئت مدیره کنونی میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران هم انتقاد کرد و تاکید کرد: با این هیئت مدیره نمی‌توان شاهد حذف یا کاهش قابل توجه تخلفات این میدان بود و اعضای این هیئت مدیره تاکنون کار مثبتی نکرده‌اند و باید هیئت مدیره‌ای دیگر با اعضای جدید انتخاب شوند‌.
محمدی از عملکرد برخی اتحادیه‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: مردم از عملکرد برخی اصناف و مراکز عرضه کالاها رضایت ندارند و این معضل فقط با صدور اطلاعیه از ناحیه اتحادیه‌ها برطرف نمی‌شود و باید مسئولان اتحادیه‌ها اقدام عملی کنند.