kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

کوتاه اقتصادی


* مدیرکل پایانه‌های حمل و نقل استان تهران گفت: بلیت اتوبوس‌های بین شهری از امروز به نرخ قبل از نوروز برمی‌گردد.
حمیدرضا شهرکی ثانی افزود: قیمت بلیت نوروزی اتوبوس‌ها با هدف جبران تردد یکسر خالی افزایش یافته بود که از روز شنبه به قیمت‌های قبلی برمی‌گردد. وی گفت: طرح افزایش قیمت بلیت بین 25 تا 30 درصد از 25 اسفند آغاز شده بود و تا 20 فروردین ادامه دارد. مدیرکل پایانه‌های حمل و نقل استان تهران از مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند به ادارات کل حمل و نقل پایانه‌های استان‌ها و یا سامانه 1000143 گزارش کنند.
* علی مددی عضو ناظر شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس در واکنش به بحث‌های مطرح شده از سوی رئیس انجمن خودروسازان مبنی بر ارائه درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت، اظهار داشت: خودروسازان درخواستی برای تجدیدنظر در قیمت محصولاتشان به شورای رقابت ارائه نکرده‌اند. مددی با بیان اینکه دولت آمارهایی مبنی بر کاهش نرخ تورم ارائه می‌کند، گفت: از نظر ما این آمارها قابل قبول نیست و نرخ تورم بیش از ارقام اعلام شده است. وی تصریح کرد: بر این اساس ممکن است قیمت تمام شده خودرو براساس نرخ تورم تغییراتی را داشته باشد که کارشناسان درحال بررسی تأثیر نرخ تورم و نمره منفی کیفیت خودروها بر قیمت خودرو هستند.
* رئیس اتاق تعاون ایران گفت: برای ایجاد بورس تعاون، دستور ویژه‌ای توسط رئیس سازمان بورس صادر شده و برای تسهیل بورسی شدن تعاونی‌ها مقررات زدایی می‌شود، بهمن عبداللهی افزود: از وزارت تعاون انتظار همکاری بیشتری با پارلمان بخش تعاون کشور است.