kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
یک نماینده کارگری:

وعده وزیر کار در افزایش حق مسکن کارگران محقق نشد

مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار کشور از عدم تحقق وعده وزیر کار در افزایش حق مسکن کارگران خبر داد.


علی خدایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده کرده تا حق مسکن کارگران در سال 95 مبلغ 20 هزار تومان افزایش یابد، گفت: مصوبه شورای عالی کار در سال 94 مبنی بر حق مسکن 40 هزار تومانی کارگران توسط وزارت کار به هیئت وزیران ارسال نشد.
وی افزود: وزیر تعاون وعده کرده تا هیئت وزیران افزایش 20 هزار تومانی رابه تصویب برسانند، اما هنوز اتفاقی در این باره رخ نداده است.
خدایی با اشاره به اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از افزایش نرخ دستمزد در سال 95 نسبت به94 بیش از تورم اعلامی بانک مرکزی خبر می‌دهد، گفت: در حالی که شکاف مزدی ایجاد شده در سال 94 مبلغ 140 هزار تومان است که نه تنها قدرت خرید کارگران در سال 95 حفظ نخواهد شد، بلکه باز هم  توان تأمین حداقل‌های معیشت روند نزولی خواهد داشت.
مسئول کارگروه مزد شوراهای اسلامی کار گفت: فعلاً خبری از پرداخت مزایا از سمت دولت به کارگران نیست و در حالی که به هفته کارگر نزدیک می‌شویم، وزارت کار به دنبال برگزاری جشن برای کارگران گرسنه است.
وی افزود: وزارت کار به جای حل ریشه‌ای مشکل معیشت کارگران، به دنبال برگزاری جشن برای عده معدودی از کارگران است، تا نشان دهد که چقدر به کارگران کشور اهمیت می‌دهد!
خدایی با تأکید بر اینکه مشکل عمده کارگران امنیت شغلی و معیشت آنان است، گفت: اکثر کارگران در درجه اول به دنبال امنیت شغلی هستند، چرا که هر ساله شاهدیم که کارگران به دنبال تمدید قرارداد خود هستند و از طرفی عدم تأمین حداقل معیشت زندگی این قشر زحمتکش را با چالش مواجه کرده است.
وی افزود: تمدید قرارداد در پایان هر سال یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران است که نه تنها جرأت اعتراض ندارند، بلکه در برخی از کارگاه‌های تولیدی حقوق پرداختی در فاصله دو و سه ماه انجام می‌شود.