kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


    انهدام باند قاچاق مواد مخدر
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر جابجایی محموله مواد مخدر توسط باند سوداگر مرگ با 4 دستگاه سواری زانتیا و پژو از استان‌های همجوار به لرستان ماموران با تشکیل اکیپ ویژه در محورهای ورودی استان مستقر شدند.
سرهنگ هیبت‌الله فرخی افزود: در همین ارتباط 101 کیلوگرم تریاک کشف و اعضای 6 نفره باند سوداگران مرگ دستگیر شدند.

نشست زمین، نیسان را بلعید
مشهد- فارس: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد عصر پنج‌شنبه گفت: نشست زمین در منطقه آبکوه مشهد یک دستگاه خودرو نیسان به داخل زمین فرو رفت.
حسین خاکپور از نشست زمین در خیابان تکتم شمالی مشهد به علت نامعلومی خبر داد و افزود: با اتفاق افتادن این حادثه یک دستگاه خودرو نیسان حامل 2 تن بار مرغ به داخل زمین فرو رفت که با اعلام به سازمان آتش‌نشانی ماموران ایستگاه شماره 3 در محل حادثه حاضر شدند.
وی ادامه داد: به دلیل نامعلومی به‌طور تقریبی حفره‌ای با قطر 3×2 و عمق 2 متر از سطح کوچه نشست کرده بود که سبب فرو رفتن چرخ عقب خودروی نیسان به داخل زمین شده بود.
خاکپور تصریح کرد: ماموران آتش‌نشانی با استفاده از خودرو جرثقیل، ست هیدرولیک و الوار چینی اقدام به رهاسازی خودرو بدون وارد آمدن خسارت مالی کردند.

باند کلاهبرداری فرو پاشید
خرم‌آباد- فارس: رئیس پلیس آگاهی لرستان از دستگیری 5 کلاهبردار و کشف مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال در این استان خبر داد.
عباس نظری با اشاره به اینکه در پی مراجعه تعدادی عمده‌فروش مواد غذایی به پلیس آگاهی لرستان و اعلام اینکه افرادی با روش‌های متقلبانه مقادیری مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران با کارهای اطلاعاتی اعضای باند کلاهبرداری را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی و 5 نفر را دستگیر کردند، اظهار داشت: متهمان به بزه انتسابی اعتراف و 16 فقره کلاهبرداری از آنان کشف شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

قاچاق آناناس
ارومیه- فارس: رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران انتظامی ارومیه در محور ارومیه- تبریز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.
سامان غنی‌زاده افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو مقدار چهار تن میوه قاچاق از نوع آناناس را کشف و ضبط کرده و در این رابطه اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کرده و متهم دستگیر شده را به مقر پلیس منتقل کردند.
وی ادامه داد: بنابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این محموله قاچاق، 350 میلیون ریال برآورد شده است.

کلاهبرداری 70 میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی شکایاتی مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی از آنان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حبیب ارجمند مریدی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد فردی، با گرفتن ودیعه از افراد بابت تهیه تجهیزات پالایشگاهی اقدام به اخذ 70 میلیارد ریال از 160 نفر از اهالی شهرستان‌های کوار، کازرون و فیروزآباد کرده و سپس بدون انجام تعهدات خویش از آنان کلاهبرداری و متواری شده است.
وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام کار اطلاعاتی و اقدامات فنی در کمترین زمان، محل اختفای متهم را در فیروزآباد شناسایی و با یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
ارجمند مریدی تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به اتهاماتش در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

فریب تلگرامی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی در فضای مجازی، وی را فریب داده و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال از حساب او برداشت کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.
سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، مدتی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام، یک آگهی مبنی بر فروش ارز با قیمت کمتر از نرخ بازار مشاهده کردم که توجه‌ام را جلب کرد و با صاحب آگهی تماس گرفتم و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال به حساب وی واریز کردم تا در قبال آن ارز بگیرد اما پس از واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی وی نبوده است.
وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
شهریاری یادآور شد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد.

پلمب واحد تولید شوینده
کرج- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: افرادی در یک گاراژ که قبلا کاربری گاوداری داشت مواد شوینده غیربهداشتی تولید و به توزیع غیرقانونی آن مبادرت می‌کردند.
سرتیپ کامرانی صالح افزود: از این مکان حدود 3 تن انواع مواد شوینده آماده فروش از جمله مایع ظرفشویی، جرم‌زدا، شیشه‌شوی، سفیدکننده، جرم‌گیر و نشان‌های محصولات شوینده به همراه تعداد هفت کیسه 50 کیلوگرمی کود شیمیایی کشف شد.
وی ادامه داد: محل مربوط مهر و موم و مدیر آن نیز بازداشت و پرونده این تخلف برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز ارسال شد.

امحای پرتقال فاسد
مهاباد- خبرگزاری صدا و سیما، کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان مهاباد گفت: ماموران شبکه بهداشت طی بازرسی‌های خود از توزیع هزار و 470 کیلوگرم پرتقال غیرقابل مصرف، در مراکز عرضه، جلوگیری کردند.
قاسم امینی، ارزش این میزان پرتقال را 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این بازرسی‌ها با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و مرکز بهداشت مهاباد انجام شد.

قربانی 8 ساله «قوری چای»
رزن- فارس: رئيس‌ جمعیت هلال‌احمر شهرستان رزن روز گذشته از غرق شدن کودک 8 ساله در رودخانه «قوری چای» خبر داد.
بهران صفری افزود: وقتی نیروهای امدادی شهرستان در محل حادثه حضور یافتند، مشاهده کردند که پدر، جسد فرزندش را از آب بیرون کشیده است.
وی با بیان اینکه امدادگران به سرعت کودک را به بیمارستان ولیعصر(عج) منتقل کردند،  ادامه داد: عملیات احیا، توسط پزشکان متخصص بیهوشی و اطفال به مدت 45 دقیقه به طول انجامید که موفقیت‌آمیز نبود.

توقیف کالای قاچاق
سرخه- فارس: ماموران پلیس مبارزه با کالای قاچاق در سرخه، بیش از 4 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کردند.
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان سرخه این کالاها طی 3 مورد بازرسی از خودروهای عبوری از پاسگاه عبوری پلیس راه سرخه واقع در جاده تهران- مشهد کشف شده و شامل تلفن همراه، مواد نیروزا، داروهای غیرمجاز و مواد خوراکی است.
سرهنگ ابوذر قربانی افزود: در این ارتباط 3 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.