kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
استاندار گیلان تأکید کرد

اتصال خط‌آهن قزوین - رشت به انزلی و آستارا

با توجه به احداث بیش از چندین هزار کیلومتر خط ریلی در کشور متأسفانه استان گیلان تاکنون از این بخش محروم بوده و مطالبات زیادی هم در حوزه راه‌ها دارد.

رشت- خبرنگار کیهان:

استاندار گیلان با اعلام این مطلب در مراسم افتتاح پیاده راه فرهنگی رشت با بیان طولانی شدن زمان احداث خط‌آهن قزوین به رشت گفت: با سفر رئیس‌جمهور به گیلان روند ساخت این پروژه سرعت گرفت و امیدواریم در سال آتی شاهد افتتاح آن باشیم.
محمدعلی نجفی بر ضرورت اتصال خط ریلی قزوین- رشت به انزلی و آستارا تأکید کرد و افزود: اتصال این خط به انزلی و آستارا علاوه بر کامل شدن مسیر نوستراک، صرفه اقتصادی را نیز درپی خواهد داشت.
استاندار گیلان احداث پروژه راه‌آهن رشت- قائم‌شهر را نیز امری مهم خواند و گفت: با اجرای این پروژه مسیر جنوب- شمال راه آهن سراسری به شرق و غرب متصل خواهد شد. نجفی اجرای 8 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین را از دیگر مطالبات مردم گیلان دانست و افزود: چنانچه 8 کیلومتر باقیمانده کامل نشود همچنان گلوگاه ترافیکی در پروژه وجود خواهد داشت.
به گفته وی اجرای 8 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین نیازمند اعتباری در حدود یک‌هزار میلیارد تومان است.
به گزارش خبرنگار کیهان پیاده‌راه فرهنگی کلانشهر رشت با حضور آخوندی وزیرراه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
این پیاده‌راه نخستین پروژه بازآفرینی شهر رشت در بین کلانشهرهای کشور با محوطه‌سازی حدود 17 هزار مترمربع در سه محور منتهی به میدان شهدای ذهاب این شهر است.