kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
نماینده مردم شیراز در مجلس:

بانک‌ها مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در فارس شده‌اند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با رویه‌ای که بانک‌ها در استان فارس پیش گرفته‌اند، اشتغال پایدار و اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.



سیدحسین ذوالانوار اظهار داشت: هم‌اکنون بانک‌ها در استان فارس عامل رکود و ورشکستگی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی شده‌اند و در مواردی، یک بنگاه اقتصادی بابت بازپرداخت یک وام 400 میلیون تومانی، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان از بابت بهره بانکی و یا جریمه دیرکرد پرداخت اقساط و غیره به بانک بدهکار شده است.
وی همچنین تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم بانک‌ها، ایجاد تسهیلات برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار بوده و این در حالی است که بسیاری از بانک‌ها در استان فارس، با رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند درست در نقطه مقابل این هدف گام برمی‌دارند و خود به عامل مهمی برای تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی تبدیل شده‌اند.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: مسئولان فارس اگر در سال 95 به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق اشتغال پایدار هستند، باید فکری جدی برای مهار تبعات سوء بانکداری در این استان بکنند در غیر این صورت در آینده نزدیک تعداد بیشتری از صنایع کوچک و بزرگ با رکود مواجه خواهند شد.