kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

کمک خیر مازندرانی برای آزادی 6 زندانی غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه مازندران گفت: 6 زندانی جرایم غیرعمد استان با کمک یک نیکوکار در آغازین روزهای سال جدید در آستانه آزادی قرار گرفتند.


محمدعلی غمگسار با قدردانی از مردم نیکوکار استان مازندران به منظور کمک به زندانیان جرایم غیرعمد افزود: این خیر که خواست نامش فاش نشود، با پرداخت 300 میلیون ریال به حساب ستاد دیده استان، توانست زمینه آزادی 6 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کند.
وی اضافه کرد: این 6 مددجو اکنون در مرخصی نوروزی به سر می‌برند و پرونده آزادی این مددجویان به زندان‌های مربوطه ارسال شده است.
مدیرعامل ستاد دیه مازندران تصریح کرد: بدهی این مددجویان از 30 تا 60 میلیون ریال متغیر است و همه آنان محکومان مالی هستند.
غمگسار خاطرنشان کرد: ستاد دیه همه توان خود را برای آزادی زندانیان غیرعمد به کار می‌گیرد، اما در عین حال از مردم تقاضا می‌شود از کشیدن چک‌های بی‌محل خودداری کرده و جوانان در تعهد مهریه منطقی و معقولانه رفتار کنند، زیرا با وجود تلاش‌های ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، همچنان شاهد ورود مددجویان جدید هستیم.
677 زندانی جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌های مازندران به سر می‌برند و 370 نفر از این تعداد دارای محکومیت مالی هستند. مهریه، تصادف رانندگی منجر به فوت و جرح، نفقه، جرایم شبه عمد و حوادث کارگاهی از دیگر جرایم غیرعمد این زندانیان است.