kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

تشکیل کنسرسیوم گردشگری منطقه آزاد قشم با 5 کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کنسرسیوم مشترک گردشگری بین این منطقه و کشورهای روسیه، فرانسه، چین، ایتالیا و آلمان در جهت هماهنگی و توسعه گردشگری تشکیل شد.


حمیدرضا مومنی هدف اصلی از تشکیل این کنسرسیوم را توسعه بخش گردشگری خارجی قشم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه نخستین جلسه این کنسرسیوم در مسکو برگزار و مذاکرات اولیه برای راه اندازی سازمان اجرایی این کنسوسیوم انجام شده است، اظهار کرد: در ادامه یک شرکت در منطقه آزاد قشم ثبت می‌شود تا مراحل اجرایی کار با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری جزیره برای  جذب 100 هزار گردشگرخارجی توسعه می‌یابد، اظهار کرد: در چارچوب توسعه گردشگری تاریخی نیز براساس توافقنامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در هشت نقطه از این جزیره هشت اکوکمپ ساخته می‌شود.
مؤمنی بهره‌برداری از پیست موتورسواری و به دنبال آن طراحی و ساخت پیست ماشین سواری را از دیگر برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه گردشگری در سال جاری اعلام کرد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم گفت: نیمه نخست سال 95 با همکاری ایرلاین کانادایی و با اجاره به شرط تملیک هواپیما، ایرلاین قشم را راه‌اندازی می‌کنیم.