kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

دانش آموزان مدرسه‌ای در بابل با لودر از رودخانه عبور می‌کنند

دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی «شاه رضا» در بخش بندپی شرقی شهرستان بابل این روزها با سوار شدن بر بیل مكانیكی از رودخانه عبور و در كلاس درس شركت می‌كنند.


مدرسه شاهرضا كه در روستایی به همین نام واقع است، دانش‌آموزان روستاهای بلكرون، سنگریزان، شالیكش و فرارودبار را زیر پوشش تحصیلی دارد.
تعدادی ازدانش آموزان این مدرسه با سوار شدن بر روی بیل مكانیكی به آن سوی رودخانه منتقل می‌شوند تا بتوانند در كلاس درس حاضر شوند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار بابل با تأیید تخریب پل ساخته شده بر روی رودخانه و عبور دادن دانش‌آموزان با بیل مكانیكی برای رفتن به مدرسه، گفت: ساخت پلی در مسیر بندپی شرقی و بابلكنار بر روی این رودخانه از سال‌ها پیش آغاز شد و به دلایلی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
جعفر آقاجان نتاج افزود: تا بهره‌برداری از این پل، یك پل موقت برای تردد اهالی محل ساخته شد كه با بارش باران و وقوع سیلاب تخریب می‌شود.
وی ادامه داد: این پل كه در پی وقوع سیلاب اسفند سال گذشته تخریب و بازسازی شده بود، دوباره با سیلاب سیزدهم فروردین امسال تخریب شد و دانش‌آموزان مجبور شدند كه با لودر از مسیر رودخانه عبور كنند.
معاون فرماندار بابل گفت: با فروكش كردن آب دانش‌آموزان از داخل رودخانه عبور می‌كنند، ولی با بارش باران، آب بستر رودخانه را پر كرد و تردد از داخل آب هم برای دانش‌آموزان امكان پذیر نبود.
رئیس آموزش و پرورش بخش بندپی شرقی بابل نیز گفت: مدرسه شاه رضا دارای 33 دانش آموز پسر و دختر پایه اول تا ششم ابتدایی است.
نادعلی محمدی لداری افزود: حدود 10 دانش‌آموز این مدرسه كه محل سكونتشان در آن سوی رودخانه است، با پرآب شدن رودخانه دچار مشكل می‌شوند كه این تعداد می‌توانند در روستای سنگریزان تحصیل كنند.