kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

بهره‌‌برداری از ۳ طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان

سه طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با صرف 16 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی به بهره‌برداری رسید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان گفت: این سه طرح تحقیقاتی شامل مرکز پژوهش و توسعه تحقیقات بیمارستان امیرالمؤمنین، آزمایشگاه خط تولید مرکز رشد و فناوری سلامت و آزمایشگاه جامع تحقیقاتی این دانشگاه است.
مهدی شادنوش افزود: مرکز پژوهش و توسعه تحقیقات بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین شهرستان سمنان شامل اتاق‌های مرکز تحقیقات اطفال، مرکز تحقیقات، مرکز تحقیقات بالینی با صرف 800 میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: در این مرکز تحقیقاتی درخصوص گروه‌های زنان و اطفال تحقیقات و پژوهش صورت می‌گیرد.
در بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین سمنان سالانه 2هزار و 500 زایمان انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان یادآور شد: دیگر طرح تحقیقاتی آزمایشگاه خط تولید مرکز رشد و فناوری سلامت است که در زمینی به مساحت 150 مترمربع با صرف چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات این دانشگاه بهسازی و تجهیز و افتتاح شده است. پرکردن خلأ تولید و انجام تحقیقات پایه و از جمله تولید آب مقطر در این مرکز انجام می‌شود که به گفته شادنوش تاکنون 9 واحد فناور به صورت ثابت فعالیتشان را در این مرکز آغاز کرده‌اند.
وی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی را سومین طرح تحقیقاتی این دانشگاه اعلام کرد و گفت: این آزمایشگاه با یک هزار و 338 مترمربع مساحت با هدف فعالیت‌های تحقیقاتی درون و برون دانشگاهی راه‌اندازی شده است.
وی اعتبار هزینه شده بخش بهسازی این آزمایشگاه را یک میلیارد و 500 میلیون ریال و بخش تجهیزات آن را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.