kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

کاهش 12 درصدی تصادفات فوتی نوروز در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: تصادفات منجر به فوت استان در ایام عید نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافت.


همدان - خبرنگار کیهان:

سرتیپ حاجی محمد مهدیان‌نسب افزود: این میزان کاهش فوت بر اثر سوانح رانندگی، شامل تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری استان است.
وی ادامه داد: تصادفات منجر به فوت درون‌شهری استان در نوروز امسال، در مقایسه با سال گذشته، با کاهش 100 درصدی مواجه شد که مشارکت و همکاری مردم و نیز اقدامات اجتماعی و رسانه‌ای انجام شده در این مدت، در کاهش‌ها موثر بوده است.
وی اظهار داشت: در ایام مذکور بیش از 6 میلیون تردد خودرو در جاده‌های استان انجام شد که این میزان تردد نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مهدیان‌نسب یادآور شد: بیشترین تعداد تصادفات امسال بر اثر سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان به وقوع پیوست و 57 درصد فوت‌شدگان در صحنه تصادف و 43 درصد در بیمارستان‌ها جان باختند.
فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان ساخت: همچنین طی نوروز امسال در حوزه پیشگیری از جرائم و سرقت‌ها نیز 28 درصد کاهش وقوع نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشت به‌طوری که در برخی شهرستان‌های استان حتی یک مورد سرقت نیز گزارش نشد.