ظریف برای شرکت در نشست سه جانبه با روسیه و آذربایجان به باکو رفت
وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نخستین نشست سه جانبه با همتایان روس و آذری خود وارد باکو شد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نخستین نشست سه جانبه با همتایان روس و آذری خود بعد از ظهر دیروز به باکو پایتخت آذربایجان سفر کرد.
به گزارش فارس، قرار است این نشست ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و المار محمد یارواف وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان برگزار و سه طرف در این نشست یک روزه راههای تقویت همکاریهای سه جانبه را مورد بررسی قرار دهند.
این نخستین باری است که وزرای خارجه سه کشور در چنین نشستی به رایزنی میپردازند.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به منظور شرکت در چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان به رامسر سفر کرده بود و ضمن رایزنی جداگانه با همتایان ترک و آذری خود در این نشست حضور یافت که در پایان آن سه وزیر بیانیه مشترکی صادر کردند.
محسن پاکآیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پیش از این در گفتوگویی از برگزاری این نشست خبر داد و برگزاری آن را نشانگر اراده سه کشور برای یافتن بسترهای جدید همکاری به خصوص در حوزههای ترانزیت، تجارت و انرژی و همچنین ایفای نقش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه عنوان کرد.
حکمت حاجیاف سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان هدف عمده این رایزنیها را در خصوص همکاری منطقهای سه جانبه به خصوص توسعه کریدور شمال - جنوب و دیگر پروژههای درازمدت بین سه طرف برشمرد و افزود: در این نشست همچنین در خصوص ساخت خط آهن بین ایران، روسیه و آذربایجان گفتوگو میشود.
وی این نشست را در راستای توسعه پروژههای منطقهای مهم و قابل توجه خواند.