kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

خواندنی از ورزش ایران




* سرمربی تیم ملی والیبال از امروز به ملی‌پوشان حاضر در اردو ملحق می‌شود و باید تا 27 فروردین اسامی اولیه تیم ایران برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک را اعلام کند. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات انتخابی المپیک تا 27 فروردین مهلت ارسال فهرست اولیه 20 بازیکن خود را دارند و لوزانو در مدت 10 روز حضور خود باید این تعداد بازیکن را از 32 نفر دعوت شده به اردوی تیم ملی انتخاب کند. تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک با تیم‌های استرالیا، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای چهار سهمیه المپیک که به تیم‌های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می‌گیرد، مسابقه خواهد داد.
* تورنمنت بین‌المللی قایقرانی ماراتن به میزبانی چین آغاز شد و عادل مجللی ملی‌پوش ایران در بخش کانوی تک نفره به مقام چهارم این مسابقات رسید.
* تیم ملی رویینگ ایران که خود را برای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک آماده می‌کند قرار بود برای برگزاری اردویی به چین برود که این برنامه لغو شده و ملی‌پوشان در ایران کارشان را ادامه می‌دهند. قرار بود رویینگ‌سواران در چین به تمرین‌هایشان ادامه دهند و سپس چند روز قبل از مسابقات در کره جنوبی هم اردو بزنند که اردوی چین برگزار نمی‌شود و قایقران‌ها ده روز قبل از مسابقات به کره‌جنوبی می‌روند.
* در حالی‌که وزارت ورزش و جوانان روز شنبه در خبری که بر روی سایت این وزارتخانه منتشر شد تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان را امروز اعلام کرده بود اما با اصلاح این خبر، تاریخ برگزاری این مجمع را ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه 30 فروردین ماه اعلام کرد.مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون چوگان پیش از این قرار بود در تاریخ 26 اسفند سال گذشته برگزار شود که برگزاری آن از سوی وزارت ورزش و جوانان لغو شد. حمزه ایلخانی‌زاده ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت اما پس از زمانی در حدود 2 سال از سمت خود استعفا داد.
* مسابقات مشترک گزینشی المپیک در قاره‌های آفریقا و اقیانوسیه در کشور الجزایر برگزار شد و تیم مراکش نیز که حسن رنگرز را به‌عنوان مدیر فنی در کنار خود دارد توانست با کسب یک مدال طلا و یک نقره دو سهمیه را از آن خود کند.
* پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی ورزش دانشجویان در سوئیس  و انتخاب رئیس و روسای کمیته‌های اجرایی فیزو‌، روسای کمیته‌ها با بررسی کاندیداهای معرفی شده از سوی کشورهای مختلف برای عضویت در کمیته‌های اجرایی احکام نفرات برگزیده را صادر کردند. به این ترتیب دکتر محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کشورمان به عضویت کمیته کنترل بین‌المللی (CIC )‌، دکتر سید عبدالحمید احمدی به عنوان عضو گروه کاری و مشاور کمیته رسانه و ارتباطات و همچنین نجمه خدمتی ورزشکار رشته تیراندازی و دارنده پنج مدال  طلا‌، نقره و برنز یونیورسیاد دانشجویان جهان نیز به عضویت دو کمیته دانشجویی و برابری جنسیتی درآمدند. اعضای کمیته‌های اجرایی فیزو به مدت چهارسال در تصمیم‌گیری‌ها و نشست‌های فیزو حاضر بوده و در خصوص مسائل ورزش دانشجویی جهان و برگزاری رویدادها و برنامه‌های توسعه ورزش دانشجویان نظارت خواهند کرد.