kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

صید و صیادی جاسک در حال نابودی است

مدیرعامل تعاونی صیادی شهرستان جاسک گفت: با ورود کشتی‌های خارجی و صید بی‌رویه در آب‌های شهرستان جاسک در آینده نزدیک شاهد انقراض و نابودی ماهی در آب‌های شهرستان جاسک خواهیم بود.


جاسک- خبرنگار کیهان:

اسحق دریاگرد افزود: صیادان انتظار داشتند که دریا جایگزین نفت شود که در سال‌هایی که قیمت نفت افت می‌کند صید و صیادی امرار معاش مردم را تامین کند.
مدیرعامل تعاونی صیادی جاسک با اشاره به صید ماهی در سال‌های گذشته گفت: در دهه 60 هر قایق صیادی ما روزانه 300 تن صید داشت اما امروز هر قایق با 2 کیلو صید از صیادی برمی‌گردد که حتی هزینه بنزین خود را در نمی‌آورند.
وی تاکید کرد: اکثر مردم شهرستان جاسک نسل به نسل صیاد بوده و هستند و از طریق صیادی امرار معاش می‌کنند. هر صیاد حداقل 10 خانوار دارد که باید هزینه خانوار خویش را تامین کند.
دریاگرد ادامه داد: ما به شیلات پیشنهاد احداث اسکله صیادی داده‌ایم و قرار شد که پارکینگ صیادی داشته باشیم، شیلات این کار را انجام داده است ولی متأسفانه بیشتر سواحل دریا توسط اداره بندر محصور و دیوارکشی شده است.
وی گفت: صیادی و دریای جاسک متعلق به شیلات است نه اداره بندر و شیلات و مدتی  هم مجوز صید پرساین را صادر کرده بود که با توجه به صید بی‌رویه، این مجوز را لغو کرد.