kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

حوادث کوتاه از کشور


    کلاهبرداری در فضای مجازی
نیشابور- خبرگزاری صداوسیما: فرمانده انتظامی نیشابور گفت: کارشناسان پلیس فتا با دریافت نیابت قضایی از دادسرای استان البرز، یک جوان 24 ساله را به اتهام کلاهبرداری اینترنتی در این شهر شناسایی و بازداشت کردند.
سرهنگ حسن حسینی افزود: متهم اعتراف کرد در 2 سال گذشته صفحه‌ای را با عنوان «مدرک تحصیلی معتبر» در شبکه اجتماعی فیس‌بوک راه‌اندازی و با وعده ارسال مدرک تحصیلی آنان، از متقاضیان کلاهبرداری کرده است.
وی ادامه داد: تاکنون 4 نفر از مالباختگان که بیش از یک میلیارد ریال به این متهم پرداخت کرده‌اند، شناسایی شده‌اند و تحقیقات کارشناسان فتا برای بررسی ابعاد این پرونده ادامه دارد.

حمله گرگ‌ هار به روستاییان
اردبیل- فارس: حمله یک قلاده گرگ هار به روستای جبه‌درق مشگین‌شهر پنج نفر از اهالی این روستا را راهی بیمارستان کرد.
در این حادثه که عصر روز شنبه به دنبال حمله یک قلاده گرگ هار اتفاق افتاد، گرگ به طمع گوسفندان به روستا هجوم برده بود که با مقاومت روستاییان روبه رو شد و پنج نفر از اهالی این روستا را از ناحیه سر و صورت مصدوم و راهی بیمارستان کرد. اهالی این روستا بعد از به دام انداختن این گرگ هار او را تلف کردند.

کشف 544 کیلو تریاک
اصفهان- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی اصفهان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این استان یک محموله تریاک در ورودی شهرستان نایین را در بازرسی از یک دستگاه کامیون که بار آجر داشت کشف کردند.
عبدالرضا آقاخانی افزود: این میزان مواد مخدر در لوله پلیکا جاسازی شده بود.
وی ادامه داد: در همین ارتباط راننده خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

زمین‌خواری 3 میلیاردی
سرویس شهرستانها: جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: درپی کسب اخباری مبنی بر تصرف غیرقانونی مساحت قابل توجهی از اراضی ملی در منطقه رادکان از توابع کردکوی، پیگیری موضوع به مأموران پلیس آگاهی این شهرستان محول شد.
علی‌اکبر جاویدان افزود: تحقیقات مأموران پرونده حکایت از آن داشت، متهم مساحت بیش از 51 هزار مترمربع از اراضی ملی را در یکی از مناطق تفریحی- تاریخی معروف به رادکان را به تصرف خود درآورده و اقدام به کشت و زرع و بهره‌برداری شخصی کرده است. جاویدان ضمن اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی، افزود: با تکمیل پرونده و هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری مأموران اداره منابع طبیعی، 51 هزار و 200 مترمربع از اراضی ملی خلع ید شد.
وی ارزش ریالی اراضی مذکور را بیش از 3 میلیارد ریال اعلام کرد.

پژو به گوسفندان زد
کازرون- خبرگزاری صداوسیما: تصادف خودرو پژو با احشام در مسیر کازرون، منجر به تلف شدن 30 رأس گوسفند شد.
مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: در این حادثه که صبح یکشنبه بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو با گله گوسفند در محدوده دشت برم شهرستان کازرون رخ داد 30 رأس از گوسفندان عشایری کوچ‌رو تلف شد.صادق نکوئیان افزود: این عشایر از طایفه دره شوری ایل قشقایی به سمت ییلاق در حرکت بودند که بر اثر این حادثه بیش از 150 میلیون ریال خسارت دیدند.

مواد مخدر با طعم خیار
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: مأموران مستقر در ایستگاه «شهید مدنی» یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون «بنز» با محموله خیار سبز، مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ احمد ستوده‌نیا افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو 72 کیلو تریاک و 29 کیلو حشیش که به طرز بسیار ماهرانه‌ای داخل بطری‌های نوشابه و در کیسه‌های خیار سبز جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.

حادثه در محور اهر- تبریز
تبریز- خبرنگار کیهان: برخورد 2 دستگاه خودرو سواری پراید و وانت‌ نیسان در محور اهر- تبریز حادثه خونینی را رقم زد.
براساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی برخورد این 2 خودرو در حد فاصل سه راهی «افسد» یک نفر را به کام مرگ فرستاد و مصدومیت 7 تن دیگر را رقم زد که به مراکز درمانی منتقل شدند.

دستگیری زوج کلاهبردار
ساری- خبرنگار کیهان: در راستای اجرای نیابت قضائی صادره از بازپرسی شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان «شیراز» مبنی بر حضو زوج کلاهبردار در شهرستان ساری که به اتهام جعل اسناد و مدارک هویتی، استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع تحت تعقیب قضائی است، موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگهی استان مازندران قرار گرفت.
براساس این گزارش، مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی پس از شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان به نام‌های «احسان- د» را به همراه همسرش «م-ن» دستگیر کردند.

اختلاس 8/5 میلیاردی
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده اختلاس به پلیس آگاهی بروجرد در یکی از ادارات این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ علی احمدی‌تبار افزود: فردی که کارشناس اداره مربوطه بوده و اطلاعات افراد را در اختیار داشته، از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده و با روش‌های متقلبانه مبلغ 8 میلیارد و 665 میلیون ریال را، اختلاس کرده است.
وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی بروجرد با انجام کارهای اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

مرگ در سد حنا
سمیرم- فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: 2 جوان که برای صید ماهی به سد حنا رفته بودند در دریاچه سد غرق شدند.
سیدنورمحمد موسوی افزود: حادثه‌دیدگان از اهالی روستای قلعه‌مختارخان شهرستان سمیرم بودند.

برق فشار قوی قربانی گرفت
ساری- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع حادثه برق‌گرفتگی در گلوگاه، مأموران به این منطقه اعزام و با جسد «امین-ت» روبرو شدند.
سرهنگ محمدپور افزود: براساس شواهد این جوان هنگام جابجایی قوطی آهن در یک ساختمان نیمه‌کاره به سیم برق برخورد می‌کند و بر اثر برق گرفتگی جانش را از دست می‌دهد.
وی ادامه داد: تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

واژگونی اتوبوس در قم
قم- باشگاه خبرنگاران جوان: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در قم مصدومیت 8 تن از سرنشینان آن را در پی داشت.
این حادثه شب شنبه در محور قم- سلفچگان رخ داد، و علت آن عدم رعایت سرعت مجاز اعلام شد. مصدومان حادثه به مراکز درمانی قم انتقال یافتند.

تفریح با مرگ
بندرعباس- باشگاه خبرنگاران جوان: فرماندار شهرستان جاسک گفت: بر اثر غرق شدن 2 جوان در ساحل روستای محمودآباد بخش لیردف یک نفر جان باخت.
علی سالاری افزود: در این حادثه یک نفر بلافاصله به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) جاسک انتقال و از مرگ نجات یافت اما جسد نفر دوم چند ساعت بعد با همکاری مردم در منطقه ساحلی روستای عبد بخش لیردف پیدا شد.

کلاهبرداری با لباس پلیس
اراک- باشگاه خبرنگاران جوان:‌ فرمانده انتظامی خمین گفت: جوانی که با لباس پلیس و جعل کارت شناسایی قصد سوءاستفاده از مردم را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ گودرزی افزود: با اطلاع از حضور مشکوک این مامور‌نما، تیمی از ماموران انتظامی کلانتری 11 خمین برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و پسر جوانی را که در حال تردد با یک دستگاه خودروی سواری بود، شناسایی و بازداشت کردند.
وی ادامه داد: در بررسی مدارک این فرد، یک قطعه کارت شناسایی جعلی کشف و متهم برای تکمیل تحقیقات دستگیر و به یگان انتظامی ارجاع شد.