kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

افزایش 10 درصدی سفرهای نوروزی

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: آمارهای نوروزی بیانگر افزایش 10 درصدی سفرها در این ایام است.


مسعود سلطانی فر با اشاره به اینکه در نقاط مختلف کشور حجم سفرها در همه محورها افزایش داشته است، به خبرگزاری صدا و سیما گفت: هشت درصد اقامت‌ها در هتل‌ها، پنج درصد در مسافر خانه‌های تحت کنترل و نظارت سازمان میراث فرهنگی، 20 درصد در مراکز وابسته به آموزش و پرورش، 30 درصد در مراکز وابسته به نهادهای مختلف و 38 درصد در کمپ‌های اقامتی موقت ثبت شده است.
به گفته سلطانی فر، قرار است امسال این کمپ‌های موقت از لحاظ کمی و کیفی با هماهنگی وزارت کشور، استانداری‌ها و شهرداری‌ها افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه مأموریت‌های نظارت این سازمان در نوروز امسال 18 درصد افزایش داشته است، افزود: تیم‌های نظارتی ما 54 هزار بازرسی در ایام نوروز داشته‌اند که بازرسی‌ها نشان می‌دهد میزان تخلفات نیز کاسته شده است.
سلطانی فر با اعلام اینکه 142 مورد تخلف از واحدهای مختلف منجر به تعطیلی آنها شد، ادامه داد: 55 مورد از این موارد مربوط به مراکز اقامتی، 26 مورد مربوط به دفاتر خدماتی مسافری و 61 مورد مربوط به مراکز پذیرایی بود.
وی افزود: میزان استقبال از مراکز فرهنگی و تاریخی 55 درصد رشد داشته است که این آمار نشان می‌دهد مقاصد گردشگری مربوط به چند مقصد گردشگری نیست و مردم تلاش کرده‌اند هدفمندتر و آگاهانه‌تر مسافرت کنند،این موضوع بیانگر احقاق شعار جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنیم بوده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه مازندران بیشترین جذب گردشگر در ایام نوروز را داشته است، گفت: بوشهر، هرمزگان، گیلان، فارس، خوزستان، مناطق آزاد، اصفهان، خراسان رضوی، کرمانشاه، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد به ترتیب رتبه‌های بعدی را در میزان گردشگران نوروزی داشته‌اند.
معاون رئیس جمهور درباره سیاست‌های افزایش جذب گردشگران خارجی نیز افزود: افزایش تسهیلات ویزاهای گردشگری، افزایش ویزاهای فرودگاهی و همچنین افزایش لغو ویزاهای دو طرفه از برنامه‌های این سازمان در سال جاری برای جذب گردشگر خارجی است.
وی درباره ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره نیز گفت: با استفاده از تسهیلات 800 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی پروژه‌های 50 هتل 4 تا 5 ستاره در سال 95 و 96 تکمیل خواهد شد.