kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

خروج مهدی هاشمی از زندان برای انجام دوباره عمل جراحی

مهدی هاشمی رفسنجانی که دوران محکومیت خود را در ندامتگاه اوین سپری می‌کند برای دومین بار از دو روز گذشته برای انجام عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.


مدیر اجرایی بیمارستان محل بستری مهدی هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم با تأیید این خبر اظهار داشت: این بیمار همچنان در بیمارستان بستری است و زمان ترخیص وی هنوز مشخص نشده است. وی درباره علت بستری شدن مهدی هاشمی  اظهار نظری نکرد.
این در حالی است که برخی منابع خبری از ابتلای وی به بیماری پروستات خبر داده و اعلام کرده‌اند وی دو روز گذشته تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته است.
مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اختلاس و جعل به 10 سال حبس و رد مال به‌مبلغ 600 میلیون تومان و جزای نقدی معادل 2 برابر مبلغ رد مال به‌ میزان یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان و به اتهام ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به‌ مبلغ 5 میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است. وی به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شده است.
فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی 18 مرداد ماه سال گذشته بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، برای تحمل 10 سال محکومیت حبس، به زندان اوین منتقل شد.