kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

کشف 765 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامی استان در دو عملیات جداگانه و درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ بیش از 765 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، سه خودرو توقیف و هفت قاچاقچی را دستگیر کردند.

سرویس شهرستانها-

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرتیپ حسین رحیمی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان با شناسایی یک باند توزیع کننده مواد مخدر از قصد اعضای این باند برای انتقال مقادیر معتنابهی مواد افیونی از محورهای فرعی «کناربست سراوان به سمت سوران» با استفاده از 2 دستگاه خودرو مطلع شدند.
وی ادامه داد با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیمی از پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان در محور جابجایی مواد مستقر شده و موفق به شناسایی 2 خودرو حامل مواد شدند.
وی بیان کرد: عدم توجه قاچاقچیان به دستور ایست ماموران سبب ایجاد درگیری مسلحانه شد که حجم آتش پلیس فرصت هرگونه اقدام را از قاچاقچیان سلب کرد و به سمت کوه گوهر ناگان سراوان متواری شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به پاکسازی منطقه توسط ماموران پلیس مواد مخدر و یگان تکاوری شهرستان سراوان و دستگیری 2 قاچاقچی اشاره کرد و گفت: 487 کیلو و 900 گرم تریاک، 157 کیلو و 800 گرم حشیش و 20 کیلوگرم مرفین از دو خودروی به جا مانده از قاچاقچیان که داخل گالن‌های سوخت به طور ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف شد.
وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مستقر در پلیس راه زاهدان- بم نیز درحین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و در اقدامی به موقع آن را متوقف کردند. وی گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو 100 کیلوگرم تریاک را کشف و در این راستا پنج قاچاقچی نیز دستگیر شدند.