kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
از امروز آغاز می شود

فروش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از فروش اینترنتی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی سال آینده، از امروز خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین طلایی زواره  افزود: دانش‌آموزان از امروز با مراجعه به سامانه irtextbook.ir و درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه، کتاب‌های درسی خود را انتخاب و خریداری کنند. وی گفت: پرداخت هزینه کتاب از طریق درگاه اینترنتی شبکه شتاب انجام می‌شود و پس از طی مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری به دانش‌آموزان داده خواهد شد.
طلایی اظهار داشت: دانش‌آموزان بر اساس این کد رهگیری به مدرسه مراجعه و کتاب‌های خود را دریافت خواهند کرد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: فروش اینترنتی کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی پس از ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه و ورود اطلاعات دانش‌آموز به سامانه ثبت‌نام مدرسه (سناد) از اول خرداد امکان‌پذیر خواهد بود و فروش اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی تا اول تیر انجام می‌شود.
طلایی اضافه کرد:‌ فروش اینترنتی کتاب‌های درسی می‌تواند به صورت انفرادی توسط خود یا اولیای دانش‌آموز، یا به صورت گروهی به کمک مدیر مدرسه انجام شود.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز می‌توانند بر اساس کد 10 رقمی وزارت کشور وارد سامانه ثبت‌نام شوند و کتاب‌های درسی خود را خریداری کنند.
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: فروش اینترنتی کتاب‌های درسی تا سی و یکم اردیبهشت انجام می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.