kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب:

تجربه نشان داده با غرب و آمریکا نمی‌توان کنار آمد

استاد درس خارج حوزه در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، با تاکید بر اینکه حوزه باید انقلابی بماند، تحقق این مهم را نیازمند توجه به الزاماتی از جمله شناخت دقیق معارف انقلابی و اندیشه‌های حضرت امام دانست.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: همان گونه که معظم‌له تاکید فرمودند؛ حوزه باید انقلابی بماند، نظام اسلامی از این حوزه برخاسته و علت محدثه باید علت مبقیه نیز باشد.
وی انقلابی ماندن حوزه را نیازمند الزاماتی دانست و در این راستا شناخت معارف انقلاب اسلامی و آسیب‌های متوجه آن را بسیار مهم ارزیابی و علما و فضلای حوزه را به مطالعه آثار و اندیشه‌های حضرت امام(ره) توصیه کرد.
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: حوزه باید در عرصه مسائل سیاسی حرف داشته باشد و در برابر سیاست‌های غیراسلامی و غیرانقلابی به میدان بیاید و شجاعانه اعلام موضع کند.
استاد درس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و بهانه‌جویی‌های پسا برجام غرب و آمریکا اشاره و تصریح کرد: به رغم توافق حاصل شده در موضوع هسته‌ای، چند کشور از جمله آمریکا و انگلیس مسائل موشکی را بهانه کرده‌اند. آیت الله نوری همدانی، غرب و آمریکا را غیرقابل اطمینان و اعتماد دانست و گفت: تجربه نشان داده هیچ‌گاه نمی‌توان با غرب و آمریکا کنار آمد؛ چراکه خوی جنایت، تجاوز و سلطه‌گری با روح آنها عجین است.
این مرجع تقلید مبارزه با استکبار جهانی را از اصول انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: هیچ‌گاه نباید به غرب خوش‌بین بود و تصور کرد می‌توان با آنها ارتباط حسنه و مثبت داشت. اگر ما روزی دست از اصول و انقلاب خود برداریم و تسلیم محض‌شان شویم، آن وقت آنها کاری به ما نخواهند داشت.
وی ارتباط حوزویان و دانشگاهیان را امری مهم خواند و تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم برای تعالی نظام اسلامی تلاش کنند.
استاد درس خارج حوزه از تدریس برخی اندیشه‌ها و کتب در دانشگاه‌ها که با مبانی دینی سازگاری ندارد انتقاد کرد و گفت: دانشگاه‌های ما باید از فرهنگ غربی بدور باشند.