kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه



وزیر دفاع خواستار توقف درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان شد
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، به دنبال تشدید تنش و درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، سردار  حسین دهقان وزیر دفاع  کشورمان،  روز گذشته در تماس تلفنی با همتایان خود در جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان ضمن تأکید بر ضرورت توقف هرچه سریعتر درگیری نظامی، خواستار خویشتن داری دو کشور و حل و فصل بحران از طریق مذاکره و گفتگو شد.

صحبت اوباما درباره روح برجام غیرمنطقی و نامتعارف است
 غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با  فارس، اظهارداشت: اینکه اوباما برای ادامه تحریم‌ها و اجرا نکردن مفاد برجام صحبت از روح برجام می‌کند یک روش غیرحقوقی، غیرمنطقی و نامتعارف است.
وی در پایان با بیان اینکه دولت باید از نظر حقوقی با این رویه غیرمتعارف برخورد کند، خاطرنشان کرد: اوباما می‌تواند هر نوع بهانه‌جویی خود را با توجه به مبهم بودن روح برجام توجیه کند.

یالثارات منتشر می‌شود
عبدالحمید محتشم مدیر مسئول هفته نامه یالثارات در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از عملکرد هیئت نظارت مبنی بر لغو پروانه نشریه هفته‌نامه گفت: بعد از تصمیم بی‌سابقه هیئت نظارت شکواییه‌ای را به مراجع قضایی تسلیم کردیم و در یکی از خواسته‌ها خواستار انتشار موقت نشریه تا زمان برگزاری دادگاه شدیم.
وی با اشاره به برگزاری دادگاه هفته‌نامه یالثارات و هیئت نظارت بر مطبوعات در 19 اردیبهشت تصریح کرد: دادخواست ما این است که هیئت نظارت توضیح لازم را ارائه دهد که چرا مجوز و پروانه نشریه لغو شده است؛ البته بنابر تصمیم مراجع قضایی تا زمان دادگاه و حصول نتیجه نهایی مجوز انتشار موقت را داریم.
گفتنی است بعد از انتشار مطلبی از معاونت امور زنان ریاست جمهوری در هفته نامه یالثارات و واکنش‌های متفاوت به آن هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 14 دی 94 با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و پروانه هفته‌نامه «یالثارات» را با توجه به تبصره٢ ماده ٦ قانون لغو کرد.

در حوزه توانمندی‌های موشکی عقب‌نشینی نخواهیم کرد
به گزارش فارس حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، در حاشیه مراسم ختم والده سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مسجد امام خمینی(ره) شهرک محلاتی تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمن بر روی نقاط قوت ایران متمرکز شده اما ما امروز در حوزه موشکی در وضعیت مطلوب به سر می‌بریم و همه جهان این را می‌دانند.
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده باید توان موشکی را الگو قرار دهیم و بدانیم که نیروهای مسلح هیچ‌گاه در حوزه توانمندی‌های موشکی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

شناورهای تندروی سپاه با سرعت 80 نات تولید انبوه شدند
به گزارش فارس دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه مراسم ختم والده سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ماجرای دستگیری و رهاسازی آمریکایی‌ها در خلیج فارس هیچ موضوعی که به ما مربوط باشد و در منطقه ایجاد ناامنی کند رخ نداده است.
وی همچنین با اشاره به تولید انبوه شناورهای این نیرو با سرعت 80 نات در سال گذشته تاکید کرد: در سال جاری نیز به دنبال افزایش این سرعت طبق برنامه هستیم.