kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
حبیبی:

تحریم‌ها نه لغو شده و نه تعلیق

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد‌: رئیس‌جمهور باید مراقبت بیشتری برای جلوگیری از خسارت در اجرای برجام معمول دارند.


محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به عدم اجرای تعهدات غرب در برجام، گفت: تحریم‌ها نه لغو شده و نه تعلیق، دارایی‌های بلوکه شده آزاد نشده است، سوئیفت در عمل همچنان مسدود است، اجازه بیمه تکمیلی و مکمل بین‌المللی داده نشده است، تحریم مبادله دلاری همچنان پابرجاست، به شرکت‌های خارجی اجازه سرمایه‌گذاری در ایران داده نمی‌شود و تحریم‌ها در یک افق مبهم در حال افزایش است و این در حالی است که آمانو رئیس آژانس اعلام کرده است ایران فراتر از توافق رسمی با آژانس به تعهدات خود عمل کرده است؛ نظر ما این است در حالی که آمریکایی‌ها بر طبل بدعهدی و استمرار تحریم‌ها می‌کوبند و به خصوص بعد از اظهارات اخیر اوباما باید همه به دولت کمک کنند که عکس‌العمل مناسب نشان دهد. دولت هم با عزمی راسخ پاسخ این عهدشکنی‌ها را بدهد.
وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در اجرای برجام افزود‌: رئیس‌جمهور باید مراقبت بیشتری برای جلوگیری از خسارت در اجرای برجام معمول دارند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه چهار کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا به بان‌کی مون در مورد آزمایش موشک‌های ایران بیان داشت: آمریکایی‌ها با این نامه مشترک نشان دادند نه تنها عزمی برای اجرای برجام و رفع تحریم‌ها ندارند بلکه در تدارک تحریم‌های جدید به بهانه‌های واهی هستند.
به گزارش فارس، وی همچنین در مورد طرح موضوع، «دنیای فردا، دنیای مذاکره است نه موشک» در توئیت آقای هاشمی رفسنجانی خاطر‌نشان کرد‌: گرچه دفتر آقای هاشمی به نوعی غیرشفاف قصد تکذیب داشتند ولی پیشنهاد ما به آقای هاشمی این است که اگر این‌گونه مواضع مورد تایید ایشان نیست صریحا اعلام نمایند و کار را در این موارد مهم و حیاتی به دفترشان و افراد منتسب به خودشان واگذار ننمایند.