kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
با آزادسازی شهر قریتین

ارتش سوریه پشت دروازه‌های حمص رسید

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، شهر «قریتین» در حومه «حمص» را هم از اشغال تروریست‌های «داعش» آزاد کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با در هم شکستن خطوط دفاعی تروریست‌های داعش، از چند محور وارد شهر قریتین شدند. این شهر از تیر ماه گذشته تاکنون در اشغال داعش بود.
عملیات آزادسازی شهر قریتین هفتم فروردین و بلافاصله پس از پایان عملیات موفقیت‌آمیز آزادسازی شهر تاریخی «تدمر» آغاز شده بود. تدمر آخرین  دژ مستحکم داعش در استان حمص بود و با آزادسازی آن، شهر بزرگ حمص در نوبت آزادسازی قرار گرفته و پیشروی ارتش در قریتین، زمینه را برای این عملیات بزرگ فراهم کرده است.
شهر قریتین هم به نوبه خود، یک شهر راهبردی بوده و مرکز مهم مواصلاتی در مرکز سوریه محسوب می‌شود.
در مورد شمار تلفات تروریست‌ها طی پیشروی ارتش سوریه، گزارشی نرسیده است.
نقض آتش‌بس
هر چند نبرد جاری در سوریه، نبرد میان نیروهای دولتی و عناصر تکفیری «داعش»‌ و «جبهه النصره» است، و جنگ با آنها، نقض آتش‌بس محسوب نمی‌شود، ولی دیگر گروه‌های به اصطلاح میانه‌رو مثل ارتش آزاد هم در برخی مناطق حلب حملات علیه نیروهای دولتی را آغاز کرده‌اند که در واقع نقض صریح آتش‌بس محسوب می‌شود. در این حمله، شهرک «العیس» به دست تروریست‌ها افتاد.
پس از این حملات که در استان حلب و دیگر مناطق اتفاق افتاد، «ریاض حجاب» هماهنگ‌کننده «معارضان سوری» در گفت‌وگوهای سیاسی، اعلام کرد، توافق آتش‌بس آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. آتش‌بس جاری از اوایل اسفند به اجرا درآمده است.