kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

کوتاه از سراسر جهان


ا نگلیس
آبزرور: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که جوانان انگلیسی نقش تعیین‌کننده‌ای در ماندن یا خروج کشورشان از اتحادیه اروپا دارند. در حال حاضر 43 درصد  از انگلیسی‌ها طرفدار کمپین خروج از اتحادیه اروپا هستند. به نظر می‌رسد که در همه‌پرسی 23 ژوئن (3 تیر) مشارکت جوانان بتواند تغییرات چشمگیری در نتایج نظرسنجی ها ایجاد کند.
کلمبیا
رویترز: مردم بیش از 20 شهر در کلمبیا با حضور در خیابان‌ها به سیاست‌های رئیس‌جمهور کشورشان و «تسلیم بیش از حد وی به مطالبات شورشیان» اعتراض کردند. معترضان معتقدند سانتوس بیش از حد به خواسته‌های شورشیان توجه می‌کند و از سیاستگذاری‌های دیگر در زمینه آموزش، بهداشت و اشتغال غافل شده است.
پاکستان
داون نیوز: مقامات امنیتی پاکستان به قبایل مناطق مرزی این کشور با افغانستان به ویژه به منطقه «پاراچنار» هشدار داده‌اند به دلیل تهدیدات داعش و تحریم طالبان این کشور در حالت آماده‌باش بوده و شب‌ها بیدار باشند.
قطر
ایرنا: شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرده این رژیم در یک مسابقه ورزشی بین‌المللی که قرار است هفته آینده در دوحه پایتخت قطر برگزار شود شرکت می‌کند و پرچم آن برای نخستین بار در این کشور عربی به اهتزاز درمی‌آید! کشورهای مرتجع عرب مدتی است عادی شدن رابطه با رژیم صهیونیستی را پنهان نمی‌کنند.
تاجیکستان
پالیت پازل: پنتاگون در ماه گذشته بودجه نظامی خود برای سال 2017 را تعیین و مبلغ 50 میلیون دلار آن را برای آنچه «کمک به تاجیکستان در امر مبارزه با تروریسم» عنوان کرده اختصاص داده است. تحلیلگران معتقدند کمک‌ نظامی آمریکا به تاجیکستان در راستای افزایش نفوذ در این منطقه است.
اروپا
سان: سران 50 کشور جهان در نشست دو روزه امنیت اتمی واشنگتن سناریوی موسوم به «روز قیامت» را بررسی و درباره حمله تروریستی احتمالی داعش با پهپادهای مجهز به بمب‌های آلوده ابراز نگرانی کردند. هشدار گروهک تروریستی داعش مبنی بر حمله به کشورهای غربی با مواد رادیواکتیو مقام‌های غرب را به وحشت انداخته است.
آلمان
اشپیگل: آژانس اطلاعاتی آلمان (بی.ان.دی) به مدت چندین سال از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جاسوسی کرده است. این آژانس اطلاعاتی همچنین، از نیروی هوایی آمریکا، وزارت خارجه و دیپلمات‌های آمریکا نیز جاسوسی کرده است!
افغانستان
نیویورک تایمز: سرپرست ولایت بلخ اعلام کرده از عمر حکومت وحدت ملی افغانستان چهار ماه دیگر باقی است و عبدالله رئیس اجرایی نیز نقشی در تصمیم‌گیری‌های ملی، استراتژیک و بزرگ ندارد. بنابراین کسی توانایی اعمال زور برای خلع مقامش را ندارد.