kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
در دیدار سرپرست شرکت مخابرات ایران با مراجع عظام تقلید در قم تاکید شد:

استفاده از ظرفیت مخابرات در ارتقای فرهنگ جامعه(گزارش روز)


 در دیدار سرپرست مخابرات ایران با آیات عظام و مراجع تقلید شیعیان جهان اسلام در قم بر نقش ویژه مجموعه مخابرات در ظرفیت‌سازی برای نشر معارف دینی و استفاده دستگاه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های بی‌بدیل مخابراتی کشور برای گسترش و ارتقای اخلاقی جامعه تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، همزمان با فرارسیدن سال 1395 و در ایام نوروز، مهندس دهناد سرپرست شرکت مخابرات ایران با آیات عظام و مراجع تقلید، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، حضرت آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله فاضل و آیت‌الله موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای انجام داد.
مخابرات یک دانشگاه فرهنگی است
آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه نفوذ و قدرت شیعیان را در جهان امروز مرهون انقلاب اسلامی هستیم، گفت: اکنون نیز وظیفه داریم بهترین زندگی را چه از جهت مادی و چه از جهت معنوی برای مردم فراهم سازیم تا شیعیان ایران، همانند گذشته و هرچه بیشتر الگوی تمام مسلمانان و شیعیان در کشورهای اسلامی باشند.
وی با بیان اینکه در مقابل اختلافات شیعه و سنی در دنیای امروز و در مقابل تکفیری‌ها باید هوشیار باشیم، گفت: انقلاب اسلامی به مفهوم شیعه ناب، جان و قدرت تازه‌ای داد.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مخابرات به عنوان یک دانشگاه فرهنگی با اقشار مختلف مردم سر و کار دارد، افزود: همه باید بدانیم مهم‌ترین مسئولیت امروز ما آگاهی‌بخشی به مردم در شرایط پیچیده دنیای امروز است.
وی اظهار امیدواری کرد با فعالیت‌های نهادهای فرهنگی مذهبی و همکاری مخابرات، قدرت تشخیص و درک وظیفه در جامعه تسری یابد.
مخابرات مانع سواستفاده از وسایل ارتباطی شود
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با اشاره به نفش مهم وسایل ارتباط جمعی در دنیای امروز گفت: وظیفه شرکت مخابرات این است که جلوی هرگونه سواستفاده از وسایل ارتباط جمعی را بگیرد.
وی همچنین توسعه داخلی صنایع مرتبط با مخابرات و ارائه تسهیلات برای عموم جامعه توسط مخابرات را فارغ از توجه به جنبه تجاری آن خواستار شد.
عملکرد مخابرات قابل تقدیر است
آیت‌الله فاضل نیز در دیدار با مهندس دهناد با بیان اینکه امیدواریم به برکت سال نو که طلیعه و خاتمه آن میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) قرار گرفته، در سال جدید شاهد باشیم که کشور به استانداردهای روز فناوری‌های دنیا نائل شود.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه مخابرات نشانه قدرت نظام اسلامی است، گفت: علاوه بر این، پیشرفت‌های مخابرات، نشان‌دهنده امنیت کشور و تامین‌ امنیت ارتباطات در شرایط حساس است.
آیت‌الله فاضل فعالیت‌های مخابرات را بیلان مفیدی برای فعالیت‌های نظام دانست و گفت: تسهیل‌های صورت گرفته در ارائه خدمات مخابراتی به مردم، جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه اکنون جریان علم و تحقیقات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حال اجرا و پیگیری است، گفت: مخابرات می‌تواند حرف‌های تازه و همچنین نتایج تحقیقات مبتنی بر مسائل روز و فقه جدید را که در حوزه‌های علمیه به دست آمده، به تمام جهان اسلام انتقال دهد.
آیت‌الله فاضل گفت: علاوه بر این مخابرات حتی می‌تواند بسیاری از امور و تسهیلات فنی و ارتباطی را حتی به صورت رایگان و یا با بهای کم در اختیار محققین مذهبی و اساتید حوزه قرار دهد تا بر غنای فعالیت‌های علمی و به روزتر شدن بار علمی- مذهبی حوزه نیز کمک کند.
وی گفت: شناخته شدن حوزه علمیه قم در دنیا به کمک مخابرات و تعاملات دوجانبه می‌تواند هم حوزه را از جهت علوم روز تقویت کرده و هم دنیای اسلام را از نتایج تحقیقات حوزه علمیه قم آگاه سازد که این تحقیقات در بخش‌های فقه اجتماعی، فقه پزشکی و مسائل روز حتی می‌تواند به مسئولان نظام در اداره کشور نیز کمک کند.
عملکرد مخابرات قابل تقدیر است
آیت‌الله فاضل در پایان، مهم‌ترین راه برای صدور پیام انقلاب را ارائه محصولات علمی مذهبی تولید شده در کشور به مراکز علمی مذهبی دنیا توسط مخابرات دانست.
انتشار معارف اسلامی توسط مخابرات
آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در دیدار با سرپرست شرکت مخابرات ایران با بیان ضرورت باز نشر معارف دینی توسط نهادهای ارتباطی گفت: حوزه‌های علمیه کشور آمادگی دارند معارف ناب توحیدی را توسط مخابرات در سطح جامعه انتشار و ارتقا دهند.
وی گفت: تمام حوزه‌های علمیه کشور آمادگی دارند تا با تجمیع سیاست‌گذاری‌ها، محتوای تولید شده را به صورت متمرکز و قابل استفاده و بازنشر در اختیار مجموعه مخابرات قرار دهند.دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه همکاری‌های مخابرات و حوزه‌های علمیه چه در بخش خواهران و چه در بخش برادران قابل گسترش و تعالی است، یادآور شد: البته باید زیرساخت فنی لازم برای ارائه این معارف توسط مخابرات، تکمیل و یکپارچه شود.
آیت‌الله مقتدایی افزود: در برنامه‌هایی که به ویژه در بخش خواهران تاکنون در حوزه‌های علمیه سراسر کشور اجرا شده، استقبال خوبی از نشر الکترونیکی معارف دینی صورت گرفته است.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در همین رابطه عنوان کرد: بهترین و بالاترین نعمت و باقیات الصالحات برای مجموعه مخابرات این است که وسیله‌ای برای بازنشر معارف الهی، پاسخ به شبهات و هدایت عمومی جامعه باشد.
وی افزود: طبق نص صریح قرآن، هر کس غریقی را نجات دهد، گویا تمام انسان‌ها را نجات داده و هدایت یک نفر نیز، به طریق اولی، همانند این است که تمام بشریت را هدایت و احیا کرده‌ایم.
تحول در رفتار مردم با انتقال معارف شیعی
حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز در دیدار با مهندس دهناد با تبریک عید نوروز و تبریک ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) که ابتدا و انتهای سال 95 مزین به ولادت آن حضرت است، گفت: ما علی‌ابن ابیطالب(ع) را داریم که فرمودند: «سلونی قبل ان تفقدونی» که این ادعا را هیچ‌کس تاکنون در طول تاریخ نداشته است.
وی افزود: با استفاده و انتقال این منابع عظیم شیعی و روایات ائمه معصومین(ع)، بایستی در فرهنگ و رفتار مردم تحول به وجود آید و با استفاده از ابزارهای ارتباطی و رسانه، بیشترین بهره‌برداری از اساتید و دانشمندان و محققین و منابع عظیم علمی و فقهی صورت پذیرد.
خودباوری رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی
همچنین در دیدارهای جداگانه مهندس دهناد با حضرات آیات موسوی اردبیلی و علوی گرگانی، مراجع تقلید شیعیان از خدمات گسترده مخابرات که در سراسر کشور نمود پیدا کرده، تشکر و قدردانی کرده و خواستار استفاده از ظرفیت ویژه مخابرات در انتقال مفاهیم مذهبی و نتایج تحقیقات حوزه‌های علمیه به عموم جامعه گردیدند.در ابتدای این دیدارها نیز مهندس دهناد با ارائه، گزارش سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و عملکرد شرکت مخابرات به مراجع عظام تقلید افزود: جوهره اقتصاد مقاومتی، شناخت ظرفیت‌های داخلی و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری حداکثری از آن‌ها در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال کشور است.
سرپرست شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه، دستگاه‌های فرهنگی باید از ظرفیت‌های بی‌بدیل مخابراتی کشور برای گسترش و ارتقای اخلاقی جامعه بهره گیرند، گفت: ما در شرکت مخابرات ایران باور داریم، مهم‌ترین مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی خودباوری است و در همین راستا برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی همه توان خود را به کار خواهیم بست.
وی در پایان گفت: شرکت مخابرات ایران با فعالیت‌های انجام شده تاکنون  و تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی، یکی از دستگاه‌های پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
گفتنی است، مهندس دهناد، با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در ایام نوروز دیدار داشت که وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که به امر خدمت‌رسانی مستقیم به مردم و نظام اشتغال دارند، باید از حمایت ویژه دولت برخوردار شوند، گفت: دولت محترم با توجه به گستردگی خدمات مخابرات در سراسر کشور باید از مجموعه مخابرات حمایت کند.