kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

تنها 3 درصد کالاهای قاچاق کشف می‌شود

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از میان حجم گسترده واردات کالاهای قاچاق به کشور تنها سه درصد کشف می‌شود و این امر بیانگر وجود فساد فراگیر و سازمان یافته در سطح قاچاق کالا در کشور است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در نشست خبری خود با تشریح طرح گشت‌های نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی  گفت: این طرح جامع از 16 اسفند تا 14 فروردین سال جاری با همکاری نهادهای ذی ربط برگزار شد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به 731‌میلیارد ریال جریمه متخلفان در جریان برگزاری طرح جامع نظارتی ایام نوروز  تصریح کرد: در جریان برگزاری بازرسی‌های مشترک 30 هزار و 800 بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی برگزار شد که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 12 هزار مورد بازرسی انجام شده بود، رشد 139 درصدی داشته است.
وی با اشاره به پلمب 11 واحد رستوران در جاده چالوس گفت: در این مدت پرونده‌های مهمی برای واحدهای خدماتی و صنفی متخلف تشکیل شد که از جمله آن می‌توان به کشف و امحاء هشت تن مرغ فاسد در تهران و همچنین جلوگیری از توزیع میزان قابل توجهی میوه قاچاق در سطح کشور اشاره کرد.
جمشیدی با اعلام خبر کاهش 27 درصدی میزان تخلفات صنفی و خدماتی در سطح کشور طی اجرای طرح جامع نوروزی گفت: لازم است برنامه‌ریزی جامع، فراگیر و اساسی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گیرد تا شاهد این پدیده شوم در کشور نباشیم.
وی اضافه کرد: از میان حجم گسترده واردات کالاهای قاچاق به کشور تنها سه درصد توسط نیروهای ذی ربط کشور کشف می‌شود و این در حالی است که در این میزان اندک نیز تنها دو درصد بالای صد میلیون تومان می‌باشد و این امر بیانگر وجود فساد فراگیر و سازمان یافته در سطح قاچاق کالا در کشور می‌باشد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر ضرورت بازبینی و سازماندهی دقیق و شایسته در بحث قانونگذاری، اجرا و کشف کالاهای قاچاق یادآور شد: بخش قابل توجهی از قاچاق کالا در بخش‌های مربوط به گمرک، ترانزیت، کم اظهاری، مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی می‌باشد، بطوری که تنها در استان ایلام سه برابر جمعیت استان سهمیه برنج مرزنشینی اختصاص داده شده و این میزان به داخل کشور قاچاق می‌شود.
وی افزود: به منظور تصحیح وضعیت موجود و حل مشکلات در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسات متعددی با محوریت معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است و امیدواریم در سال جاری گام‌های اساسی در مبارزه با این پدیده برداشته شود.
جمشیدی در خصوص وجود بیشترین تخلفات در شهر تهران تصریح کرد: درحال حاضر گرانفروشی، قاچاق کالا و خصوصاً میوه و تخلفات بهداشتی، درمانی و دارویی محوریت فعالیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی را در سراسر کشور تشکیل می‌دهد و علت اینکه در تهران میزان کشف تخلفات بیشتر از سایر نقاط کشور است، برنامه‌ریزی و میزان تدارکات متمرکز در این شهر می‌باشد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص علت امحاء میوه‌های قاچاق کشف شده و عدم توزیع آن در بخش‌های خاصی از کشور گفت: با وزیر جهاد کشاورزی گفتگوهای داشته‌ایم و ایشان استاندارد نبودن شرایط میوه‌های کشف شده و همچنین نحوه حمل و نگهداری، عدم کنترل در بدو ورود و در شرایط نامطلوب قرار داشتن را عاملی برای ضرورت امحاء این اقلام عنوان کردند.