کد خبر: ۷۱۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

المنار:آل سعود طی یک سال گذشته500 بیمارستان را در یمن بمباران کرده است

شبکه خبری المنار در گزارشی اعلام کرده در حملات یکساله ائتلاف سعودی به زیرساخت‌های درمانی و بیمارستان‌های یمن، 500 بیمارستان نابود و ۳00 پزشک و پرستار نیز شهید یا مجروح شده است.



شبکه خبری المنار در گزارشی به مناسبت یکساله شدن تجاوز عربستان به یمن به بررسی ابعاد مختلف جنایت آل سعود در یمن پرداخته است. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه المنار، ویرانی بیش از 500 بیمارستان و شهادت یا زخمی شدن بیش از 300 پزشک، پرستار و امدادگر تنها بخشی از جنایات رژیم آل سعود طی یک سال بمباران و محاصره شدید یمن است. همچنین گزارش‌های اولیه صندوق کودکان ملل متحد [‌یونیسف‌] نشان می‌دهد، بیش از 10 هزار کودک در همان سال اول تجاوز (به علت ابتلا به بیماری‌های شایع که اگر کمبود دارویی نبود امکان درمانشان وجود داشت)، جان خود را از دست داده‌اند. در گزارش یونیسف آمده،  «10 میلیون کودک یمنی با خطر مواجهند و به کمک‌های پزشکی نیاز فوری دارند و واکسن‌ها پایان یافته و یمن با مشکل شدید دارو روبه‌روست و اوضاع معیشتی در یمن وخیم شده و میزان بیماری‌های واگیردار نیز رو به افزایش است.»