kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
در درس تفسیر مطرح شد؛

واکنش آیت الله جوادی آملی به تروریست خواندن حزب الله

استاد درس خارج حوزه گفت: حزب الله که از کشور و دین خود دفاع می کند؛ معاذالله حزب‌الله را تروریست می گویند، اما منافقین و داعشی‌ها را استثنا می کنند؛ اینها واقعا فرعون هستند و خود را الله می دانند.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خار ج تفسیر، کلید همه مبانی را عدل دانست که بین همه مشترک است و حقوق بین الملل نیز آن را پذیرفته است.
وی حقوق سازمان ملل را بدون پشتوانه علمی ذکر کرد و بیان داشت: حقوق سازمان ملل هیچ پایه علمی ندارد، یک روز یک ملتی را که از کشور خود دفاع می کنند تروریسم می گویند. حزب الله که از کشور و دین خود دفاع می کند؛ معاذالله حزب الله را تروریست می گویند، اما منافقین و داعشی ها را استثنا می کنند؛ اینها واقعا فرعون هستند و خود را الله می دانند.
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه خوی و صفت فرعونی در زمان ما نیز هست، اظهار کرد: جای اشخاص و اشیا را که باید تعیین کند؟ آنکه می‎گوید جای اشخاص و جای اشیا را من باید تعیین کنم این جای الله نشسته است، عقل می‎گوید باید ببینیم عقل‎آفرین چه می‎گوید، قبل و بعد اینها را که انسان نمی‎تواند ببیند، آنکه می‎گوید من باید تعیین کنم تروریست کدام است و چه کسی مدافع است را من باید تعیین کنم، این جای الله نشسته است.