kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
مدیر فناوری اطلاعات ارتش:

تمرکز دشمن بر فضای سایبری است

مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن در نبرد سایبری با اثرگذاری بر افکار افراد به‌دنبال ایجاد اختلاف، جنگ و کشتار از طریق گروه‌های تروریستی و افراطی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، «علی مظفری» ظهر دیروز در همایش جنگ و دفاع سایبری که در تیپ مستقل 281 زرهی بیستون برگزار شد، افرود: نبرد سایبری امروز در جهان دارای ابعاد پیچیده‌ای است و برای فهم دقیق این شرایط باید نگاه دقیقی به موضوعات فضای سایبری داشته باشیم.
وی بدون مرز و انتها بودن، آزادی در حرکت و شمول بر اجسام و موجودات را دلایل اطلاق واژه فضا به بخش سایبری تصریح کرد: نبرد در فضای سایبری مبتنی بر هوش است. مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تخریب و ایجاد اختلال را از ویژگی‌های نبرد سایبری خواند و گفت: امروز جنگ‌ها از مرحله سخت به جنگ سرد و در فضای سایبر تغییر شکل داده است.
مظفری انتقال اطلاعات از طریق ابزارهای ارتباطی را ساده‌ترین بخش اقدامات سایبری بیان کرد وگفت: دشمن امروز مجموعه اقدامات سایبری را برای ضربه زدن به ایران اسلامی تدارک دیده و باید آمادگی خویش در این عرصه را افزایش بدهیم.