kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
معاون وزیرصنعت،معدن وتجارت:

حجم تجارت ایران و عمان افزایش می‌یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بزودی حجم تجارت تهران مسقط افزایش پیدا می‌کند.


به گزارش ایرنا «ولی الله افخمی» شنبه شب در نشست مسئولان اقتصادی کشور عمان در چابهار افزود: پیش‌نویس نقشه راه ایران آماده است و در آن مشخص شده حجم مبادلات تجاری و رابطه بین دو کشور توسعه پیدا کند.
وی تصریح کرد: اقدامات عملی برای توسعه تجارت بین ایران و عمان از طریق مبادله هیئت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های متقابل در دو کشور و توسعه زیرساخت‌ها برای گسترش روابط اقتصادی ضروری است.
 رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه توسعه تجارت با کشورهای خارجی در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد، گفت: از مسئولان اقتصادی عمان می‌خواهیم برای توسعه تجارت بین دوکشور، ارتباطات بانکی ایران- عمان را افزایش دهند.
دراین نشست تندیس نماد توسعه محور شرق در این نشست توسط استاندار سیستان و بلوچستان به وزیر صنعت و تجارت عمان اهدا شد.
وزیر صنعت و تجارت عمان  درحاشیه سفر به چابهار گفت: زیرساخت‌های چابهار برای گسترش روابط همه جانبه مسقط – تهران مناسب است.
علی بن سعود السنیدی افزود: بازدید میدانی هیئت اقتصادی و تجاری عمان از زیرساخت‌های چابهار عزم ما را برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف جدی‌تر کرده است.
وزیر صنعت و تجارت عمان به همراه 50 نفر از فعالان اقتصادی این کشور با یک فروند کشتی هرمز وارد بندر چابهار شد و از طرح توسعه بنادر، شهرک پتروشیمی مکران، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر و منطقه آزاد این شهرستان دیدن کرد.