kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور خبرداد

اجرای طرح تعیین شاخص‌های ارزیابی خدمات سفر در ایران

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور از اجرای طرح تعیین شاخص‌های ارزیابی خدمات سفر برای نخستین بار در ایران خبرداد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرتضی رحمانی موحد» شنبه شب در هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به میزبانی استان البرز برگزار شد، گفت: در نوروز امسال طرح شاخص‌های امتیازدهی به خدمات سفر ویژه مسافران نوروزی در سراسر کشور با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد خدمات‌رسانی در کشور به اجرا در می‌آید.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف ارائه خدمات رفاهی، آموزشی و امدادی به مسافران نوروزی، ارزیابی نحوه خدمات‌دهی دستگاه‌ها به مسافران در پیک سفرهای نوروزی اجرا می‌شود.
رحمانی موحد ادامه داد: 7 شاخص ارزیابی شامل کیفیت اطلاع رسانی، پروژه‌های عمرانی، تشکیلات خدمات رسانی، کاهش تصادفات، هزینه سفر، اقامت گردشگران و چگونگی مدیریت هماهنگی امور شهری به عنوان محورهای اصلی این طرح تعیین شده‌اند که از طریق وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود.
وی گفت: این شاخص‌ها برای هر استان 100 امتیاز دارد و هر استان بتواند در هر بخش امتیاز لازم را کسب کند، در پایان ارزیابی آن استان، به عنوان استانی رضایت بخش در عملکرد و خدمات به مسافران نوروزی شناخته می‌شود.
رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور افزود: تا اواسط هفته جاری بخشنامه اجرایی این طرح از طریق وزارت کشور به تمام استانداری‌ها ابلاغ می‌شود.